W7 CPU bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvddesign

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Berichten
9
Beste mede forumers,

Ik had een vraag betreft het mijn CPU gebruik bij het opstarten. Telkens wanneer mijn computer opstart zijn er 1 á 2 processen in de achtergrond die draaien en zo rond the 25-30% van mijn CPU in beslag nemen, dit duurt vaak en loops soms op tot rond 20 minuten. De processen lijken de volgende te zijn:

- TrustedInstaller.exe
- svchost.exe

ze lijken elkaar af te wisselen en meerdere malen op te starten en af te sluiten. Ik dacht dat dit misschien iets met Windows Update te maken had, maar kon er niet helemaal uitkomen. Is het echt nodig dat deze processen telkens zoveel CPU gebruiken bij het opstarten, en kan er eventueel iets gedaan worden omdat te verkomen (zonder dat mijn Windows Updates worden gestopt)?

Ik gebruik Windows 7, Ultimate, 64-bit, 8GB RAM.
 
Dat zijn beide services van windows update en kunnen niet weg: https://www.bestanden.nl/proces/trustedinstaller.exe.html

Over het algemeen heeft een pc er niet veel last van tenzij de processor te weinig processing power heeft.
Een wat oudere processor wordt vaak lam gelegd door het windows update proces, zeker als het een single core processor betreft. Maar ook een wat oudere duo core processor kan problemen geven.
 
Wat is TrustedInstaller.exe in Windows 10/8/7


Wat is een TrustedInstaller.exe- proces? Waarom gebruikt TrustedInstaller.exe soms een hoog processorvermogen en maakt mijn systeem traag? Kan ik TrustedInstaller.exe uitschakelen in Windows 10/8/7? Dit zijn een paar vragen die ik in dit bericht zal proberen te beantwoorden.

Wat is TrustedInstaller.exe process
Wat is een TrustedInstaller.exe-proces?

TrustedInstaller.exe is een Windows Modules Installer- service in Windows 10/8/7 / Vista. De belangrijkste functie is het installeren, verwijderen en wijzigen van Windows Updates en optionele systeemcomponenten mogelijk te maken.

TrustedInstaller.exe bevindt zich op C: \ Windows \ servicing \ en de normale start van deze service is ingesteld op Handmatig en wordt uitgevoerd onder het lokale systeemaccount. Het heeft geen afhankelijkheden.

Soms merk je dat TrustedInstaller.exe is beschadigd en kun je een foutbericht hierover plaatsen. In zo'n geval kan het uitvoeren van Systeembestandscontrole helpen. Maar soms wordt zelfs Windows Resource Protection-service, die de systeembestandscontrole uitvoert, beïnvloed. Als u in een dergelijk geval sfc / scannow probeert uit te voeren, wordt mogelijk het foutbericht weergegeven: Windows Resource Protection kan de reparatieservice niet starten.

In dat geval moet u mogelijk Windows 7 repareren of Windows 10/8 vernieuwen .

TrustedInstaller.exe gebruikt een hoog percentage bronnen
Soms, vooral nadat u Windows Updates hebt gedownload en geïnstalleerd, kan TrustedInstaller.exe in uw Taakbeheer bij het opnieuw opstarten veel bronnen gebruiken. Dat is normaal. Laat het gewoon zijn gang gaan.

Kan ik TrustedInstaller.exe uitschakelen?
Hoewel er manieren zijn om TrustedInstaller.exe uit te schakelen of te verwijderen, en deze worden door veel sites gesuggereerd, moet u dat niet doen omdat het een beschermde systeembron is. Als u deze service uitschakelt, kan Windows Updates mogelijk niet worden geïnstalleerd of verwijderd!

Als u Systeembestandscontrole uitvoert , kunt u verwijderde of beschadigde systeembestanden vervangen.
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank voor de replies!

Is het ook normaal dat dit proces dan zo lang duurt? zelfs bij kleine updates voor Microsoft Security Essentials van slechts een aantal MB, loopt het op tot rond de 20 minuten.
 
Geef dan antwoord op de reactie uit post 2! Ik heb hetzelfde systeem als jou en ik merk er niets van. Leesvoer. Wel Intel Core i7 950 Kernen 4 en Threads 8. Als je die link leest kunnen er dus andere redenen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Uhm.. antwoord op welke vraag precies? post #2 is merendeel een verzameling van informatie. Ik geloof niet dat het proces beschadigd is, heb er geen foutmeldingen van ontvangen. Ook lijkt het niet veel impact te hebben, ik geloof dat het een 'lage prioriteit' aangeeft in Taakbeheer (dit moet ik volgende keer even controleren).

Voor het grootste gedeelte valt het mij gewoon op dat dit proces steeds zoveel van mijn CPU inneemt bij het opstarten, en dat het vrij lang duurt voor het klaar is. Ik snap dat dit proces vereist is voor Windows Update en het afgeraden is deze uit te schakelen; ik vroeg me af of dit kan worden verkomen of dat hier alternatieven voor zijn, vind het namelijk een belachelijk dat een kleine Windows Update voor MSE van 2-7MB hier 20 minuten voor nodig heeft.

Geen kritiek probleem, maar eerder iets storend. Als er niets aan gedaan kan worden, dan laat ik het zo.
 
Het is niet normaal. Pas er altijd op dat de computer met rust wordt gelaten tot die lang en breed is opgestart om fouten bij langzamere computer systemen te voorkomen. Svghost is een Windows proces wat van alles kan zijn, deze naam komt altijd verschillende malen voor in de lijst bij Taakbeheer.

Zoek dan bij Start naar "update" en ga naar Windows update. Links staat Geschiedenis van updates en kijk of de updates wel slagen. Bij Update kan je Update trouwens uitschakelen.

Doe eens een schijfcontrole via het contextmenu bij Verkenner, vanwege het bestandssysteem. Geen sporen en sectoren repareren!

Geef de Windows controleopdracht sfc /scannow na bij Start "cmd" te hebben gezocht en met rechts er op geklikt, Uitvoeren als administrator te hebben gekozen. Verlaten van de prompt gaat met "exit." De opdracht voor Update readyness is: dism /online /cleanup-image /restorehealth

Neem het programma AutoRuns van Sysinternals om een lijst te krijgen van wat er opstart op de computer. Dit is completer dan wat je op het tablad Opstarten ziet als je bij Uitvoeren "msconfig" typt. Het zijn vaak updaters binnen programma's die systeembronnen niet vrij geven en normaal uitgevoerde taken lijken dan traag. Wat ook tegenwerkt dat zijn indexeerders, zoals ook Windows Search Service voor snellere (maar niet heus) zoekacties. Een cloud gebaseerde service of fotoprogramma of backup dienst kan ook een indexeerder hebben. In de programmagroep Opstarten kan iets staan wat voor snelheidswinst al gedeeltelijk geladen wordt maar wat eigenlijk te zwaar wordt voor de computer. Soms is er een anti-virus programma wat op de achtergrond scans gaat doen en dan is een ander programma nemen wel eens de enige oplossing.

Tot slot voor wat mijn advies betreft: Controleer bij traag werkende computer vooral of de driver van de grafische kaart goed geladen wordt. Windows is erg afhankelijk van het grafische deel van de computer.
 
Over het algemeen heeft een pc er niet veel last van tenzij de processor te weinig processing power heeft.
Een wat oudere processor wordt vaak lam gelegd door het windows update proces, zeker als het een single core processor betreft. Maar ook een wat oudere duo core processor kan problemen geven.
De vraag die dan naar boven komt is welke processor jij hebt. En zoals de link in post 5 aangeeft, komen ze daar ook nog met andere redenen.
 
Laatst bewerkt:
Het kan overigens ook te wijten zijn aan een "niet frisse " HDD...
Zou de conditie daarvan ook eens controleren.....een aantal bad clusters of andere problemen in het I/O proces kunnen ook tot deze trage verwerking leiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan