winpatrol

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinpb

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
106
hoi helpers
Ik heb al een tijdje winpatrol op mijn pc. Maar nu las ik dat het niet meer wordt ondersteund.
hebben jullie een goed alternatief ?
groet martin
 
Dag, Waar moet het programma wat je zoekt voor gebruikt worden?
 
SpywareBlaster bijv....?
Maar je kunt ook restricties instellen omtrent het gebruik van de Windows Installer of de register editor => meer info hier.
 
ik zoek een progje die een beetje hetzelfde werkt als winpatrol.
groet martin
 
Naar ik begrijp van internet zijn er veel mensen die het programma al niet meer gebruiken. Als er geen updates meer zijn, waarom haal je het programma dan niet van internet? Als ik het programma bekijk zijn tegenwoordig al veel functies ter beveiliging in browsers ingebouwd en Windowsfuncties kun je zelf via Windows instellen. Schaf een goed total securityprogramma aan en de rest heb je niet nodig. CCleaner voor een beetje opruimen is vrij veilig. Glary Utilities heeft ook vrij veel functies.
 
Het programma kon ook het automatisch starten van programma's uitstellen maar het gaat jou om het blaffende hondje denk ik, wat waarschuwde voor aanpassing van instellingen. We weten niet of je de malwarebescherming mist want dat had de betaalde versie. Windows heeft nu zelf waarschuwingen die melden dat een programma toegang tot systeeminstellingen wordt gegeven en vraagt dan of je daar toestemming voor geeft. Vroeger had ik Counterspy Versie 2.0 dat steeds vroeg of ik processen vertrouwde en dat is er ook niet meer. Ik vond het erg handig om te kunnen zien wat er werd geïnstalleerd.

Met AutoRuns van Sysinternals kan je bekijken wat er opstart op de computer, de opdracht "msconfig" geeft een minder volledig overzicht. Als je dat goed controleert en een afdruk met aantekeningen bewaart dan kan je met het draaien van AutoRuns snel zien of er iets actief is geworden wat jij niet wilt of niet kent. Verder advies over bescherming of het origineel houden van Windows laat ik hier maar achterwege.
 
Als je een goede image maakt, kan met gratis software, dan kun je bij problemen heel eenvoudig de schone volledige installatie weer terug zetten.
Geen enkele schoonmaak programma kan hier tegen op.

Enkel uitzonderingen als AutoRuns van Sysinternals die kunnen je bij na het installeren beter helpen om dat uit te schakelen wat niet nodig is.

De schoonmaak programma's vooral in handen van beginners zijn gevaarlijke tools voor hen. Ze kunnen niet doorzien wat die programma's doen, ervaren mensen kom het niet eens vragen en de echt ervaren mensen zorgen gewoon voor en schone image, je kunt je tijd wel beter gebruiken dan dat gekl**i om uit te zoeken welke troep nu jouw pc zit te vernaggelen, een image is zo gebeurd en geeft je ook de garantie van een schoon systeem zoals je begon.

De beginners/onervaren mensen kunnen dus beter leren hoe ze een image maken en terug zetten dan dit gedoe....
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nergens dat TS problemen heeft. Hij gebruikt naar tevredenheid Winpatrol, dat is EOL en vraagt een alternatief. 27 april 2012 lijkt mij geen beginner.
 
Ik adviseer graag een betere methode, dat is een andere insteek. Wellicht heeft de TS er nooit van gehoord of het nooit overwogen.
Dat verlevendigt het forum. Daar doe ik graag aan mee.

Imho is er geen relatie tussen de datum van inschrijving op het forum en de mate van ervaring.
Er is imho hier geen graadmeter om te zien of iemand een beginner is of een ervaren persoon. Ik heb berichten op andere forum gelezen van mensen die er al jaren berichten schrijven maar nog steeds beginner niveau acteren. Dat is dan een pure constatering obv wat ze inhoudelijk schrijven, het is geen veroordeling, dat onderscheid is zeer relevant. Niet iedereen heeft het nu eenmaal in zich om zich op dit gebied te ontwikkelen. Dat heb ik vast en zeker op een ander gebied
.
Formeel is iemand die zijn 1e bericht plaatst ook een beginner, maar dan in de context van het plaatsen van berichten hier.
Maar mijn context slaat op ervaren met betrekking tot de vraag van de TS zelf.

Glary Utilities heeft ook vrij veel functies.
https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/glary-utilities-pc-opruimen-cleaner
Glary wordt maar als net...voldoende beoordeeld door ruim 500 gebruikers, wel erg laag voor een handige tool....als die zo goed zou zijn.....
Lees de diverse antwoorden maar eens, word je niet echt blij van.
Cijfer van bezoekers:
Give Glary Utilities 10/10
Gemiddelde: 6.1 (503 stemmen)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan