Outlook email regels exporteren naar Excel met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

UUstudent

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Berichten
53
Dag allen,

Ik probeer de email regels vanuit Outlook te exporteren naar een txt bestand. Nu heb ik op het internet een VBA Macro gevonden via https://www.slipstick.com/outlook/rules/create-list-rules/ en dit uitgeprobeerd. Hierbij een txt bestand met de Macro Bekijk bijlage Outlook regels VBA.txt. Ik weet dat Office Outlook een ingebouwde 'regels-exporteer-functie' heeft, maar deze vraag stel ik om VBA's beter te leren begrijpen.

Als ik de Macro uitvoer krijg ik de volgende foutmelding:

Fout 76 tijdens uitvoering:
Kan het pad niet vinden

De foutopsporing geeft aan dat de fout zit bij deze regel:
Code:
Open "C:\Rules\OLfilterlist.txt" For Output As #1

Volgens mij heeft dit te maken met de locatie waar het txt bestand met regels geplaatst moet worden. Nu zit ik op een computer van werk en zie ik nergens een C schijf, daarom heb ik simpelweg geprobeerd om de C te vervangen voor een andere schijf (G en H) maar dit werkt niet. Als ik kijk in de Windows verkenner zie ik alleen maar netwerk locaties. De eerste stap is dan ook *gebruikersnaam* op PC-nummer. Ik kan me voorstellen dat dit laatste nogal vaag klinkt dus heb ik een screenshot toegevoegd.Mijn gebruikersnaam is zwart gemaakt.

Afbeelding computer schijf.png
 
Laatst bewerkt:
De schijf maakt niet uit, maar de map moet natuurlijk wel bestaan. Probeer anders je <Mijn documenten> map eens, of een andere map waar je wél bij mag.
 
De suggestie van Octafish om je <Mijn documenten> map te gebruiken:
Code:
Open Application.DefaultFilePath & "\Rules\" & "OLfilterlist.txt" For Output As #1

De map Rules moet daar dan uiteraard wel aanwezig zijn.
 
Of je klikt in de adresregel van <Mijn documenten> en kopieert het pad. Dan kun je hem hard gebruiken.
 
naam op pcnummer. Klinkt als een Citrix sessie. Kan zijn dat je daarbinnen tegen wat beveiligingsinstellingen aanloopt, die zijn aangebracht door systeembeheer.
 
Ik was inderdaad bang dat het iets met beveiliging te maken had maar het is me onderhand gelukt! Het was mij namelijk niet bekend dat ik zelf de map moest aanmaken, ik dacht dat de VBA dat al deed.

Ik heb de code veranderd naar
Code:
Open "H:\Mijn documenten\OLfilterlist.txt" For Output As #1

Bedankt voor alle reacties mensen!
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe mappen maken doe je met MkDir; eventueel kun je met Dir checken of een map al bestaat of niet, want je mag een map natuurlijk maar één keer aanmaken.
 
Ik ben compleet onbekend met MkDir. Weet je toevallig een handige handleiding die online staat?
Kan ik MkDir trouwens gewoon zo gebruiken of krijg ik dan waarschijnlijk problemen met toegang aangezien ik zelf niet van de ICT afdeling ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan