VBS Script

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
718
Beste lezers,ik heb een waarschijnlijk simpele vraag:

Op mijn PC worden geregeld backups van een Excelbestand opgeslagen in een map onder de bestandsnaam gevolgd door de actuele datum en tijd, dus bijvoorbeeld Weegbrug.xlsm wordt dan Weegbrug 22-12-2019 09:00.xlsm.
De vraag is: Ik zou deze map geregeld willen wissen, bijvoorbeeld een keer per week, omdat anders de hoeveelheid te groot wordt, en het is ook niet nodig
om alles te bewaren. Alleen de laatste backup zou altijd behouden moeten worden, of desnoods van een dag.
Ik zelf denk dit op de lossen via bijvoorbeeld een batchfile, zoals vroeger, met bijvoorbeeld het commando RD [naam] gevolgd door MD[naam], maar ik weet niet zeker of dit allemaal nog werkt.
Of misschien een vbs script. Wie kan mij een voorzetje geven? Ik werk in Windows 10.

Alvast vriendelijk dank
 
Beste mvdvlist,

Ik heb je vraag naar deze rubriek verplaatst. Lijkt me een betere plaats dan in de windows sectie.
 
Gelukt!

Edmoor, hartelijk dank.

Er is sedert het DOS tijdperk toch wel veel veranderd.
Ik heb het door jou genoemde script opgeslagen als verwijder.vbs.
Daarna een batchbestand gemaakt met de verwijzing naar de map met dit bestand middels het oude ChangeDirectorie en gevolgd door het commando cscript."bestand".

Dit geplaatst in de map Opstarten en voila.

Werkt super...
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan