Windows 10 scannow geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Bij fsc/scannow krijg ik als melding

"Windows resourcs protection could not perform the requested operation."

Ik heb deze functie gebruikt omdat de PC niet meer opstart, en alle herstelfunctie geen oplossing bieden. Ook de Windows schijf herkent de PC niet. Herstel stuck werkt niet.

Dit is ontstaan toen ik wat driver updates heb geistalleerd. Na het opnieuw opstarten, start windws niet meer op, gaat de herstelpunctie steeds activren zonder resultaat.

Hoe kan ik dit oplssen??
 
Dag, Heeft u een driver van een derde partij gedownload en dus een onbekende? Dan kan een opstart vanaf een hulpschijf, bijvoorbeeld die een rootkit virus kan detecteren of een schijfcontrole kan doen noodzakelijk zijn.

In den regel zal een boot vanaf het Windows installatie medium opstartproblemen verhelpen bij de bestaande Windows installaties, dat is voordat de installatieopties en vragen komen. We willen dus meer weten van wat u bedoelt met dat die schijf de PC niet zou herkennen... In de BIOS zeker maken dat de boot volgorde de juiste is voor de Windows schijf. Zelf heb ik wel eens dat de DVD drive wel goed werkt maar geen schijfjes opstart. Iedereen heeft ook wel eens een opstartbare CDRom of DVD die toch niet opstartbaar blijkt te zijn gemaakt. Dan kan u beter een nieuw medium maken en voor Windows 10 is dat een USB drive.
 
Maak op een werkende pc een installatie-medium ( usbstick of dvd ) met de Windows10 installatiebestanden m.b.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina.
Start het hulpprogramma en kies voor " installatie-medium voor een andere pc maken".
Als het proces klaar is start je de niet werkende pc op vanaf dit medium ( stick of dvd ) door in het opstart-menu de juiste keuze te maken ( stick of dvd-station ).
Je krijgt, na het laden van de setup-bestanden, de keuze om de pc te herstellen.
Dit zijn de herstel-opties die je hebt.
Kies eerst voor "Opstart-herstel", mocht dat geen resultaat geven, kies dan voor "herstellen met behoud van bestanden".
Succes :thumb:
 
Dank voor de info.

Ik heb via een USB stick, na de bootinstelling te hebben aangespast voor deze stick en zie dat de stick zijn werk doet. Echter alle herstelmogelijkheden werken niet.

Bij fsc/scannow krijg ik nu wel te lezen "Windows resource protecion did not find any integrity violations." Dus dat is nu goed.


Wanneer ik terug wil gaan naar een eerdere versie en die aanklik lijkt het goed te gaan. Echter dan komt de foutcode 0x80070003 en lukt ht tergzetten toch niet. Ik zie de laatste toegvoegde drvers via DRIVER fighter staan. Die wil ik dus verwijderen maar lukt dus niet.

Hoe komt ik af van de foutcode???

groet Loek
 
Ook niet bijster slim om drivers via zo'n extern programma te updaten....dat kan Windows Update heel goed, indien nodig, zelf hoor...
Je zou moeten kiezen voor "pc herstellen met behoud van bestanden" want ik neem aan dat je geen backups hebt..
Als dat ook niet werkt dan zul je moeten kiezen voor "fabrieksinstellingen herstellen" maar daarbij verlies je wel je data, net als bij een schone installatie als niks anders werkt.
 
Volgens mij is dat een foutcode voor mislukt bijwerken. Alleen de fabrikant van jou hardware weet welke drivers geschikt zijn en alleen jij weet wanneer die toegepast moeten worden. Wees er niet te snel bij.

De Windowsopdracht voor herstel van het systeem voor te kunnen updaten is DCIM namelijk: dism /online /cleanup-image /restorehealth

Controle van het bestandsysteem doe je met chkdsk /scan maar repareer niet beschadigde sporen en sectoren!

Je kan proberen om op te starten in Veilige modus, drivers worden daarmee overgeslagen. Ga dan naar Update en maak de laatste updates ongedaan. Ga naar Services en herstart de Windows Update service.

Bij opdrachten kan je de update service stoppen en opnieuw starten met de volgende opdrachten:
“net stop wuauserv”
“net stop bits”
Start opnieuw op.
“net start wuauserv”
“net start bits”
 
Volgens mij is dat een foutcode voor mislukt bijwerken. Alleen de fabrikant van jou hardware weet welke drivers geschikt zijn en alleen jij weet wanneer die toegepast moeten worden. Wees er niet te snel bij.

De Windowsopdracht voor herstel van het systeem voor te kunnen updaten is DCIM namelijk: dism /online /cleanup-image /restorehealth

Controle van het bestandsysteem doe je met chkdsk /scan maar repareer niet beschadigde sporen en sectoren!

Je kan proberen om op te starten in Veilige modus, drivers worden daarmee overgeslagen. Ga dan naar Update en maak de laatste updates ongedaan. Ga naar Services en herstart de Windows Update service.

Bij opdrachten kan je de update service stoppen en opnieuw starten met de volgende opdrachten:
“net stop wuauserv”
“net stop bits”
Start opnieuw op.
“net start wuauserv”
“net start bits”

Dank voor de info.
Echter ik heb inmiddels Windows 10 pro opnieuw geinstaalleerd omdat niets werkte van de herstel mogelijkheden. Ik had nog een vrij recente backup liggen dus ben zover ik nu overzie niets kwijt. Alle apps zijn nu wel de meest actuele versie,s dus toch nog iets positiefs.

groet Loek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan