Problemen met Kaspersky

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Ik heb Kapersky als virusscanner onder Windows 10.

Ik gebruik tvcablenet (https://webmail.tvcablenet.be; VOO) als email provider.

Ik heb hiermee twee problemen:

Telkens ik naar webmail wil gaan, krijg ik het bericht dat dit geen veilige site is. Ik moet dan verschillende malen doorklikken voor ik mijn mails kan lezen, erg irriterend.

Op dezelfde site wil ik regels instellen voor het verwijderen van ongewenste mails. Sinds ik dit jaar mijn abonnement op Kapersky hernieuwde, krijg ik telkens het bericht dat de URL geblokkeerd is. Klikken op de knop “klik hier… het programma zal de pagina niet meer blokkeren” werkt niet.

Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
 
Je kunt onder "extra" in de instellingen, handmatig uitzonderingen toevoegen...soort White-list...
Onder "Netwerk" daar, kun je o.a. instellen dat versleutelde verbindingen niet gescand moeten worden...
Die heb ik ook zo ingesteld want bij mij hing hij daar bij bepaalde sites ook op...:rolleyes:
 
Scraphead, ik vind het toevoegen van websites niet terug?

kapersky.JPG

En bij de versleutelde verbindingen staat dat Veilig bankieren dan wordt uitgeschakeld?
 
Ik ken Kaspersky niet, maar ik zou eens kijken bij Dreigingen en uitzonderingen.
 
Lijkt me een mooie vraag voor Kaspersky helpdesk .
 
Kapersky Helpdesk stuurt je van het kastje naar de muur...
Maar heb het uiteindelijk gevonden:
  1. Instellingen
  2. Bescherming
  3. Instellingen
  4. Web anti-virus
  5. Geavanceerde instellingen van web antivirus
  6. URL advisor configureren
  7. Vertrouwde URL's
 
Laatst bewerkt:
Wat @edmoor aangeeft, onder uitzonderingen, kun je o.a. mappen aangeven die niet gescand moeten worden...
Maar mooi dat je het gevonden hebt.:thumb:
Ik gebruik zelf de "gratis" versie dus heb niet alle opties die de betaalde versie wel heeft en kan dus ook bepaalde instellingen niet exact aanwijzen..
 
Kaspersky kan soms erg opdringerig zijn. Zoek gewoon naar instellingen in de Kaspersky, hiermee kunt u meerdere dingen doen als u weet waar u moet zoeken.
 
Ik dacht het probleem opgelost te hebben, maar hij blijft maar zeuren telkens ik webmail start. Ga mijn abonnement niet meer verlengen...
 
Heeft die Kaspersky ook een Firewall?

Kijk eens bij Antivirusbescherming > Network Attack Blocker > Uitzonderingen en daar zou je een IP-adres kunnen toevoegen.

Deze heb je gedaan en wel op Toepassen en OK geklikt en pc opnieuw opgestart?

Zowel in IE en Firefox krijg ik waarschuwingen > IE geen geldig certificaat! Firefox nog erger:


Code:
Waarschuwing: mogelijk beveiligingsrisico
Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar webmail.tvcablenet.be. Als u deze website bezoekt, zouden aanvallers gegevens kunnen proberen te stelen, zoals uw wachtwoorden, e-mailadressen of creditcardgegevens.
Wat kunt u hieraan doen?
Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.
Meer info…
Fouten als deze rapporteren om Mozilla te helpen kwaadwillende websites te herkennen en te blokkeren

Heb je deze nog gezien?
 
Laatst bewerkt:
Senso, wat ik gedaan heb:
Instellingen
Bescherming
Instellingen
Web anti-virus
Geavanceerde instellingen van web antivirus
URL advisor configureren
Vertrouwde URL's

Sindsdien kan ik wel de regels in mijn webmail toevoegen, maar bij het starten van webmail krijg ik nog steeds minstens 2 meldingen
 
1. Heb jij dat adres uit post 1 nog ingetypt? Hoe kan dat? Is dat een crimineel bedrijf? Waarom heeft dat de zaken niet op orde?

2. Het onderdrukken van Meldingen zal ook wel een instelling hebben binnen Kasperspy. Ik zou ook maar een ander securityprogramma nemen, want internet staat vol van jouw probleem en adequate en snelle oplossingen zijn niet te vinden en het Kaspersky forum is uit de lucht. Kaspersky Helpdesk had je moeten helpen! Luilakken zijn het.

3. Kijk toch nog eens naar het antwoord in post 3.

Volgens mij heeft het hernieuwen van een abonnement niets met het probleem te maken. Kan wel zijn dat ze updates hebben uitgevoerd die zaken verzieken.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan Kaspersky, maar aan het webadres wat gebruikt wordt.
Aan https://webmail.tvcablenet.be is het SSL certificaat niet verleend, wel aan https://mail.voo.be
Het is dus geen wonder dat beveiligingsprogramma's / browsers moeilijk gaan doen, ze hebben namelijk gelijk.
Oplossing, gebruik mail.voo.be of ga de provider helemaal gek maken met klachten over het SSL certificaat, dat ze de juiste moeten gebruiken want daar ligt de fout.
 
Wat jij en ik doen (adres controleren) kan Kaspersky ook doen. Service noemen ze dat. Kijk wat ik in punt 1 schrijf. Als de fout ligt zoals jij schrijft dan moet daar gevangenisstraf op staan. Kijk eens hoeveel dit de samenleving kost aan schade.
 
Laatst bewerkt:
Wat service zou zijn, dat de sitemaker zorgt dat zijn zaakjes op orde heeft.
Dat Kaspersky/Firefox/Opera/Edge en dergelijke de zaak blokkeren is juist de service, immers een SSL certificaat vertelt iets over (de betrouwbaarheid) het adres waar je naar toe wilt surfen, als je dan doorgestuurd wordt naar een andere site, wordt dat geblokkeerd, dat is precies de bedoeling van dat SSL gebeuren, de informatie uit het SSL certificaat klopt niet met waar je naartoe gestuurd wordt, dus blokkeren die hap (want misschien is de site wel gehackt of wordt die juist gebruikt om jou te hacken)
En een gevangenisstraf...geen idee of die al daarvoor is, maar hier in nederland mag je geen overeenkomst verkrijgen door bedrog en daar lijkt mij hier sprake van (immers tvcablenet, zegt die pagina te runnen maar dat doen ze niet en dat zou vermeld moeten staan in het SSL certificaat)
Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een site hierdoor op de blacklist van diverse browsers/beveiligings progjes komt en dus zo goed als onbereikbaar wordt (en zie dan maar weer van die lijst af te komen), voor legale bedrijven is die dreiging meestal voldoende om hun zaakjes wel op orde te hebben.
En zo heel moeilijk is dat niet, kost nog geen 5 minuten werk.
 
Volledig mee eens. Taakstraf dan? Plantsoenen schoonmaken? Deze nog gevonden van 3 jaar geleden.

voo.be
3 years ago
small-community-5

my.voo.be
my.voo.be is flagged as potential safe tread. However, it is the server where VOO customers can login to their account and IS secured (as far as I know).
myspace.voo.be is another server hosting customers' personnal pages and CAN be unsafe.

Toch een vervelende zaak voor reneemettrie.
 
Tsja, punt blijft dat Kaspersky precies doet wat het moet doen, de oplossing ligt helemaal bij de provider.
 
Consumentenbond waarschuwt voor pc-scanner van Reimage
dinsdag 6 maart 2018, 12:23 door Redactie, 11 reacties

De Consumentenbond waarschuwt voor scansoftware van het bedrijf Reimage, dat pc-gebruikers bang zou maken met niet-bestaande computerproblemen en dure abonnementen zou aansmeren. Ook claimt Reimage ten onrechte dat de software door Microsoft wordt aanbevolen.

Na klachten van gebruikers over Reimage nam de Consumentenbond zelf de proef op de som en installeerde het programma PC Repair van Reimage op een nieuwe laptop. De software meldde dat er ernstige problemen met het systemen waren en gaf het dringende advies contact op te nemen met de helpdesk van Reimage. Een helpdeskmedewerker bood de onderzoeker van de Consumentenbond vervolgens voor 299 euro een virusscanner, online opslag en zes maanden ondersteuning aan.

De Consumentenbond lichtte Google in, dat daarna de advertenties van Reimage verwijderde. Reimage stelt in de eigen communicatie dat het door Microsoft wordt aanbevolen, maar dat blijkt niet te kloppen. "We bevelen nooit het ene antivirusproduct boven het andere aan", laat Microsoft aan de Consumentenbond weten. De organisatie waarschuwt gebruikers om niet zomaar gratis tools en pc-scanners te downloaden en te installeren en niet te reageren op pop-ups of advertenties die claimen dat er iets mis is met de computer. Vorig jaar besloot de Britse reclamecodecommissie ASA nog om een advertentie van Reimage wegens misleiding te verbieden.

En nog meer ellende...https://malwaretips.com/blogs/remove-reimage-repair-ads/
 
Gewoon je eigen image maken, dit bewijst het maar weer eens.
Problem? Je eigen image terug zetten.
Klaar.

Dit maakt 90+ % van dergelijke problemen op het forum overbodig..
nu alleen nog: Hoe krijg je gebruikers zover dat ze van een schone installatie een image maken en data apart opslaan en regelmatig backups maken, dat kan in een aantal gevallen wel een een stap te ver zijn. Begrijpelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan