CSS element binnen een div verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasP1

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2014
Berichten
29
Hallo allemaal,

Voor een wordpress site ben ik helaas iets te beperkt in een onderdeel dat ik wil verwijderen. Ik kan alleen aan de hand van een "Custom CSS" optie met CSS elementen aanpassen. Het lukt mijn om bij de volgende code het hele div element te verwijderen, maar ik wil alleen de "Paragraaf 3" tekst verwijderen. Weet iemand of dit mogelijk is in CSS of moet ik hier gewoon maar mijn verlies pakken?

Alvast bedankt.

Code:
<div id="body_content_inner" style='color: #747474; text-align: left; font-size: 14px; line-height: 24px; font-family: "Helvetica Neue", Helvetica, Roboto, Arial, sans-serif; font-weight: 400;'>
<p style="margin: 0 0 16px;">Paragraaf 1 </p>
<p style="margin: 0 0 16px;">Paragraaf 2</p>
<p style="margin: 0 0 16px;">Paragraaf 3</p>
</div>
 
Laat maar, ik heb een andere oplossing weten te vinden. Deze post mag verwijderd worden als dat mogelijk is.
 
En is je oplossing dan geheim?
 
Als het mogelijk is om de 3e paragraaf een class mee te geven, b.v. <p style="margin: 0 0 16px;" class="paragraaf_verwijderen">Paragraaf 3</p> dan kan je deze met CSS laten verwijderen:

Code:
.paragraaf_verwijderen {
  display: none;
}

Maar zoals PHP4U al zei, mooi dat je een oplossing hebt gevonden maar het zou misschien handig zijn om deze te delen zodat iemand anders daar ook nog iets aan zou kunnen hebben :thumb:
 
Code:
p:nth-child(3){
  display: none;
}

Dan is dit nog effectiever. ;)
 
Code:
p:nth-child(3){
  display: none;
}

Dan is dit nog effectiever. ;)

Helemaal mee eens maar loop je dan niet het risico dat elke 3e paragraaf op de hele website verborgen wordt?

Vandaar dat ik het met een aparte class voorstelde maar jouw oplossing is zeker korter mocht dat verder geen problemen opleveren :cool:
 
Helemaal mee eens maar loop je dan niet het risico dat elke 3e paragraaf op de hele website verborgen wordt?

Vandaar dat ik het met een aparte class voorstelde maar jouw oplossing is zeker korter mocht dat verder geen problemen opleveren :cool:
True, maar je kan dit nog targetten op specifieke classes, zoals een sectie links of rechts, of wat dan ook.

Als het onderdeel van een loop is, moet de TS in de loop een extra regel opnemen die bepaalt wat de derde regel is en dat er een extra class bij moet komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan