Combobox en SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgroenen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
2
Hallo allemaal
Ik probeer een database programma te schrijven in visual basic.net. De koppeling naar de database werkt. Nu moet ik alleen nog een query goed krijgen wat een lastige is. De gegevens waarop gezocht worden staan in een combobox. Deze komt uit een ander tabel. Ik laat de naam zien maar niet de ID welke in de andere tabel wordt gebruikt. Dus nu moet ik nog weten hoe ik mijn geslecteerd item kan bekomen en zo mijn ID kan verkrijgen om dit in mijn SQL comando te zetten.

Elke sugestie is welkom
 
Dit is niet wat ik zoek. Hier wordt uitgelegd hoe je de SQL moet maken maar ik moet weten hoe ik het juiste element uit mijn combobox moet krijgen. Er staan daar dus een hele lijst in. Ik selecteer dus een persoon en de bijbehordende ID heb ik nodig om mijn query uit te voeren. Dat is wat ik aan het zoeken ben
 
Ik snap je probleem niet.
Ik laat de naam zien maar niet de ID welke in de andere tabel wordt gebruikt. Dus nu moet ik nog weten hoe ik mijn geslecteerd item kan bekomen en zo mijn ID kan verkrijgen om dit in mijn SQL comando te zetten.
Een combobox is altijd gebonden aan een veld; dit is de waarde die je opslaat/bewaart. Daarnaast kun je andere velden laten zien, waar je op kan zoeken (eerste zichtbare kolom). Meestal heb je dan de constructie dat je de eerste kolom gebruikt voor de gebonden waarde, en dat je de breedte van die kolom op 0cm zet, zodat je die kolom niet ziet. Kortom: wat je ook doet, je hebt de ID al uit de combobox.
 
VB.NET maakt volgens mij geen gebruik van "kolommen" in de combobox.
Normaal vul je een comboBox met een .Value(de id) en een refererend .Item (de tekstwaarde).
Wanneer de comboBox zo hebt gevuld moet je dus de mijnComboBox.Value hebben om de id van het item te verkrijgen.

Volgens mij.....

Correctie : mijnComboBox.SelectedValue


Frank
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan