F8 in VBA werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AvantiConLaCapra

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
44
Hoi forummers,

Ik heb een vreemd probleem, F8 werkt niet in VBA (access 2016 office pro)
shift+f8 werkt prima, ctrl+shift+f8 ook maar alleen f8 niet.... hardware is dus uit te sluiten.

Zoals jullie weten is het bij foutopsporing erg lastig als je niet regel voor regel langs kunt gaan....
Ik zoek me suf op internet maar kan helaas niets vinden.

Heeft hier iemand een idee?
 
Kijk eens in de BIOS instellingen naar het gebruik van functietoetsen.
Het is vaak in te stellen of die direct of met Shift dan wel met de Fn toets kunnen worden gebruikt.
Of werken andere functietoetsen wel direct?
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een invoegtoepassing of andere applicatie draaien die iets met functietoetsen doet?
Iets als KeyRocket bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
Nee, wel heb ik rond de tijd dat het probleem optrad de gamebalk in Windows gebruikt om schermopnames te maken maar daar kan ik geen instellingen vinden die iets met F8 te maken hebben.
 
Heb je dat alleen in dat document of sowieso in Excel?
 
Laatst bewerkt:
Ik werk in Access maar die maakt gebruik van dezelfde VBA, daar kom ik het tegen.
Met F8 kun je per regel de code uitvoeren en dat werkt dus niet. Nu kun je dat wel met alt+F+A doen maar F8 zit zo in je systeem :D
 
Niet op gelet, maar dat blijft inderdaad gelijk.
Verder heb ik helaas dan ook geen idee.
Iemand anders misschien.
 
Herstel F8

Code:
Sub M_snb()
  Application.OnKey "{F8}"
End Sub
 
Gisteren een geplande update van Windows uitgevoerd en daarbij ook de ingebouwde scherm recorder uitgeschakeld.
Ik kan niet pinpointen of het probleem ontstaan is bij het inschakelen van de recorder maar wel ergens daarna. (ik gebruik VBA niet dagelijks).
De kans is natuurlijk groot dat dit wel de veroorzaker is geweest. Thnx voor het aangeven van de zoekrichting :thumb:
Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
 
Fijn dat het opgelost is :)
Topics worden hier niet gesloten.
Je kan je eigen topc als Opgelost markeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan