DocVariables meerdere keren gebruiken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

jfmjacobs

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
45
Hallo allen,

eerder had ik een vraag gesteld over het invullen van gegevens in een documentsjabloon (klik hier). deze vraag is opgelost.

Ik heb een vervolg vraag hierop. ik wil in een ander sjabloon dat sommige gegevens die ik invoer in het userform, op meerdere plaatsen in een document terug komen.
met andere woorden: de tekst die ik invoer in een textbox, moet op meerdere plaatsten te komen staan in een document na klikken op de commandbutton

Ik heb hier een soortgelijke vraag gezien. ik heb echter al een code staan bij de Commandbutton.

als ik het veld simpelweg kopieer in het sjabloon, werkt dat niet. Ook lukt hem me niet op de code

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()



    ActiveDocument.Variables("bedrijfsnaam") = IIf(TextBox13.Text = "", "Bedrijfsnaam", TextBox13.Text)

    ActiveDocument.Variables("plaats") = IIf(TextBox3.Text = "", "Plaats", TextBox3.Text)
    ActiveDocument.Fields.Update
 

End Sub
op de juiste plaats (maar dan met de juiste tags) werkend neer te zetten.

Heeft iemand een zetje in de juiste richting voor mij?
Groet
Jurgen
 

Bijlagen

  • sjabloon brief.zip
    28,3 KB · Weergaven: 70
Ik snap je probleem niet; DocVariables kun je overal neerzetten waar je wilt, en net zo vaak. Dus wat is het probleem?
 
Hoi,

Misschien iets te voorbarig. Ik heb even de docvariables geplakt in het document zelf. Dit werkt idd. Excuus
alleen wil ik dit ook in de voettekst terug laten komen bij de pagina nummering. en hier doet deze het niet.
 
Kop- en voetteksten worden inderdaad niet met jouw code ververst, daar is een andere code voor nodig. De vraag is natuurlijk: is dat erg? Kop- en voetteksten worden altijd bijgewerkt als je een afdrukvoorbeeld bekijkt, of het document afdrukt. En bij openen van het document. Dus op welk moment heb je er last van? Simpel: nooit.
 
oké, dus zoals je het benoemd staat het er wel maar zie ik het niet in het bewerkscherm maar wel in de afdruk weergave. weer wat geleerd!
dank je
 
Klopt. Dus als je het correct wilt zien, is het voldoende om een afdrukvoorbeeld te bekijken, en dan terug te gaan naar de afdrukweergave. Of er op vertrouwen dat het wel goed komt. Dat doe ik :).
 
Of in je code:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim oStory As Object 
Dim oToc As Object 

    With ActiveDocument
        .Variables("bedrijfsnaam") = IIf(TextBox13.Text = "", "Bedrijfsnaam", TextBox13.Text)
        .Variables("plaats") = IIf(TextBox3.Text = "", "Plaats", TextBox3.Text)
        For Each oStory In .StoryRanges 
            oStory.Fields.Update 'update fields in all stories
        Next oStory 
        For Each oToc In .TablesOfContents 
            oToc.Update 'update TOC's
        Next oToc 
    End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan