Standaard waarde voor "datepicker"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
528
Goede middag ontwikkelaars,

Ik heb in mijn form 2 datepickers. Een voor begindatum, een voor einddatum.

Hoe kan ik de datum van de begindatum als standaard waarde voor de einddatum instellen?


Thanks

Greetz

Pascal
 
Het Datepicker object werkt een beetje lastig, omdat je geen Click eigenschap hebt; je weet dus niet of je op een datum hebt geklikt of niet. Je kunt een AfterUpdate op het onderliggende tekstveld gebruiken om het andere tekstveld te vullen.
 
OctaFish,

Het rare is dat het in een ander formulier wel werkt.
Met showdatepicker in on focus. Het zijn wel twee velden in een tabel.
In een dialoog formulier werkt het niet.
 
Laatst bewerkt:
OnFocus on het tweede veld heeft in dit geval hetzelfde effect als AfterUpdate op het eerste, lijkt mij. Een dialoogvenster zal niet anders werken als een normaal formulier, hooguit de binding van het formulier. Overigens zie ik het nut niet van dezelfde datum, tenzij de twee datums in meerderheid altijd dezelfde datum leveren. Als de gebruiker toch een andere datum zal kiezen, dan lijkt het instellen van de eerste datum overbodig werk.
 
Hoi,
wat het overbodig werk betreft: als je naar reporting kijkt is het aanvragen van begindatum = einddatum één van de meest gebruikte datum criteria. Dit betekent: geef alle gegevens van die bepaalde dag.
Als je verschillende data ingeeft heb je toch de mogelijkheid om een groter datum bereik van tot op te vragen.
 
Ik heb mijn vraag een beetje gemixt met een ander "probleempje". Tot hier toe weet ik nog niet hoe ik de standaard waarde van de einddatum kan instellen als de gekozen begindatum :confused::confused:

De bedoeling is eigenlijk wanneer de einddatum moet bepaald worden dat die zowiezo start vanaf de ingegeven begindatum. Het zou handig zijn als de gebruiker vanaf die datum de einddatum zou kunnen kiezen in de Datepicker…

Het is uiteraard niet noodzakelijk, de gebruiker kan ook gewoon de datum intypen.

Hetgeen op één formulier niet zou werken en op een ander wel was een vergissing van mij. ShowDatePicker werkt wel degelijk op de verschillende formulieren. :confused:

Het gaat hier dus enkel om de standaard waarde van de einddatum.

Sorry voor de mix-up. My bad

Greetz

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
als de gebruiker in een record een begindatum kiest, dan is dat record in de recordbuffer reeds aangemaakt en heeft een nieuwe standaardwaarde zetten geen zin meer, want de standaardwaarde geld alleen voor nieuwe records die nadien aangemaakt worden. Wat je wel kan doen : in hetzelfde record kan je de waarde van de einddatum aanpassen nadat de beginwaarde is gekozen (after update). Ik zou wel eerst testen of de einddatum leeg is, anders wordt de daar reeds ingetypte waarde overschreven door de nieuwe beginwaarde. Iets in de trant van:
if isnull(me.txtEinddatum) then me.txtEinddatum = me.txtBegindatum

als de bedoeling darentegen is dat de ingetypte waarde automatisch ingevuld wordt in de nieuwe records die daarna aangemaakt worden, dan kan je de default value instellen.

Vriendelijke groeten
Noëlla
 
Je vraag had al lang en breed opgelost geweest met een voorbeeldje :).
 
De formule van Noëlla werkt perfect.

Een voorbeeldje had inderdaad gemakkelijker geweest. Ik zal er de volgende keer een meesturen.

Indien iemand toch nog een voorbeeldje kan gebruiken :
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    27,3 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan