bestand activeren welke in Cel D8 vermeld staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Beste helpers,

Ik ben werkzaam in het bestand HC3.xlsm hier start ik een macro om een product wissel in te zetten. De benodigde basisgegevens staan in het bestand TEST.xlsm
De macro opent het bestand TEST.xlsm en zoekt de gegevens erbij waar ik om vraag en vult die in in rij 8 van het bestand TEST.xlsm = P127, 12345-4567894 etc.
In cel D8 wordt de naam van het bestand HC3.xlsm geplakt waarin deze basisgegevens moeten komen te staan. Code gemaakt dmv:
Code:
Worksheets("Productiestaat").Cells(23, 3).Value = ActiveWorkbook.Name

Hierna moeten de gegevens vanuit rij 8 in het TEST.xlsm bestand overgebracht worden naar in dit geval het bestand HC3.xlsm. ECHTER er bestaan ook de bestanden HC5.xlsm, HC6.xlsm, HC9.xlsm en nog meer, die ook hun basisgegevens uit het bestand TEST.xlsm halen en die dan naar het betreffende bestand hun gegevens moeten overhalen.

Hoe activeer ik het openstaande bestand, hier is de macro in gestart, maar inmiddels niet meer actieve bestand, omdat dit nu TEST.xlsm is, welke in cel D8 vermeld staat, zodat ik de gegevens naar het juiste bestand kan gaan brengen?

Nu krijg ik een foutmelding omdat, het bestand TEST.xlsm actief blijft en dus niet in het juiste bestand en tabblad zijn gegevens kan gaan schrijven.

Windows("HC3.xlsm").Activate en vervolgens mijn benodigde tabblad Sheets("naamtabblad").Select invullen in mijn macro kan ik dus niet gebruiken omdat ik een volgende keer wellicht in bestand HC9.xlsm aan het werk ben en dan moet dus HC9.xlsm geactiveerd worden.

Ik hoop dat er iemand is die de juiste code heeft om het juiste bestand te selecteren naar aanleiding van de naam v/h bestand welke in cel D8 vermeld staat. ( zie bijlage )

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

Bijlagen

  • TEST.xlsm
    69 KB · Weergaven: 19
  • HC3.xlsm
    15,9 KB · Weergaven: 22
Het bestand waar de macro in draait bereik je altijd met ThisWorkbook.
De naam die je zoekt staat dan dus in ThisWorkbook.Range("D8")
 
Toppie. zat nog een ander bestand tussen vandaar dat het niet goed ging. Met deze oplossing werkt het zoals gewenst.
Topic gesloten. Bedankt weer Edmoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan