recovered avi werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

enduro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2019
Berichten
4
Hallo,

Na een mislukte knip en plak actie ben ik een aantal avi filmpjes van mijn wildcamera kwijt geraakt.
Direct daarna met een recovery programma's (Recuva) de filmpjes terug gehaald van de computer harddisc.
De avi's hebben een normale grootte (+/- 75 mb), maar spelen niet af in VLC (geeft geen enkele foutmelding) of Mediaplayer (kan bestand niet opbouwen)
Nogmaals met Stellar data recovery alle filmpjes terug gehaald, zelfde probleem, de avi's spelen niet af.
Ook na nieuwe codecs (K-lite pack) werken de filmpjes niet.
Wie heeft er een idee om de avi's weer te laten afspelen?
Alvast bedankt!

Martin
 
Probeer Testdisk eens, maar dit is al wel heel vervelend.
Of de trial vam GetDataBack (heb ik wel goede resultaten mee gehaald).
 
Als de bestandsgrootte klopt heb je meestal last van een corrupte header, probeer eens 'DivFix'
Het spreekt voor zich dat je dat natuurlijk probeert met een kopiebestand.
http://www.divfix.org/
 
Zojuist DIVFIX geprobeerd, deze geeft de volgende melding: Error: Input file is not an AVI file!
Blijkbaar kan deze ze dus ook niet lezen, jammer, had mooi geweest.
 
Dit is wel wat lastiger

pcmweb zei:
Manueel herstel

Lukt het je niet om met de (semi-)automatische hersteltechnieken uit dit artikel je corrupte bestand weer te herstellen, dan kun je ‘manueel herstel’ overwegen. We gaan er dan wel vanuit dat vooral de bestandsheader corrupt is geraakt. Je zult dus een manier moeten zien te vinden om bij die header te komen. Dat kan met behulp van een hexeditor: het gratis HxD is een een degelijke tool (http://mh-nexus.de/en/hxd). Je begrijpt natuurlijk dat daar enige kennis van de headerstructuur voor is vereist, maar googelen naar iets als ‘format <bestandsextensie> header’ zet je al snel op het juiste spoor. We tonen je in het kort hoe je met HxD aan de slag kunt. Start de tool op, ga naar het menu Bestand en haal via Open – een kopie van – het gewenste bestand op. Stel nu dat je de corruptie binnen zo’n header hebt gelokaliseerd en dat je die aan de hand van een soortgelijk bestand wilt proberen te herstellen. Open dan ook dat tweede, intacte bestand: dat verschijnt op een ander tabblad. Selecteer (met de muis) de bytes die je wilt kopiëren en kopieer die met Ctrl+C naar het klembord. Open nu het tabblad met het corrupte bestand, plaats de cursor nauwkeurig aan het begin (!) van de bytereeks die je wil overschrijven en druk op Ctrl+B – of ga naar het menu Editeer en kies Plakken schrijven. Gebruik niet Ctrl+V, want dan worden de bytes uit het klembord extra toegevoegd aan het bestand in plaats van de corrupte bytes te overschrijven. Overigens is HxD ook prima geschikt om de kwaliteiten van een hersteltool uit te testen: je maakt opzettelijk bestandsdelen corrupt en gaat na of de tool het bestand alsnog weet te herwinnen.
Bron: https://pcmweb.nl/artikelen/software/corrupte-bestanden-repareren/

p.s. tip voor de volgende keer, altijd een kopie bestand bewerken, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht
 
Bedankt voor alle reacties!
Geprobeerd te repareren met Remo repair, geen succes
Ook geprobeerd met Bandicam, geen idee hoe ik met dit programma avi's kan repareren
KM player geinstalleerd, speelt de avi's ook niet af. Betekend dit dat het niet ligt aan de codecs?
Digital video repair vindt de virus scanner niet leuk.
Jihosoft avi repair, ook geen effect.
De andere tip met hexeditor niet geprobeerd, zover rijkt mijn computerkennis niet.
Ik denk dat ik het op moet geven, tenzei iemand nog een idee heeft?

Groet, Martin
 
Dat ga ik nog proberen. Iedereen bedankt voor zijn hulp!
 
Dus als kapotte AVI-video's worden geprobeerd te openen of af te spelen, wordt een foutbericht weergegeven waarin staat dat het videobestand niet kan worden afgespeeld. In dergelijke situaties is een van de beste manieren om het probleem op te lossen, het getroffen AVI-bestand te repareren met een uitstekend AVI-reparatietool.

https://www.yodot.com/avi-repair/recovered-avi-files.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan