computer start , doet na het opstarten niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakariki

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2015
Berichten
28
Hallo computer helpers, kan iemand mij helpen?
Mijn windows 7 pc start gewoon op, na het opstarten gebeurd er niets meer, ik kan hem zelfs niet meer afsluiten, moet de stekker eruit halen, doe ik daarna de stekker er weer in, staat hij nog precies hetzelfde. Pas als de stekker er een paar uur uit is kan ik hem opstarten in de veilige modus.
Als ik hem opstart in de veilige modus blijft hij het wel doen.
Ik heb de ventilator schoon gemaakt, gekeken of de ventilator het doet, die doet het.
Weet iemand raad? Of is hij echt afgeschreven?
Dank alvast
 
Wat zijn de temperaturen van de CPU?
 
Wow wat zijn jullie snel, de CPU temperature in veilige modus is: 40 C/105 F
 
Misschien een brakke voeding. Probeer systeem herstel in de veilige modus.
 
Systeemherstel gedaan in veilige modus, daarna weer opnieuw opgestart, maar helaas.
Zodra hij helemaal opgestart is doet hij helemaal niets meer.
Iemand nog een idee?
 
Installatie cd van windows7 erop los laten. Maar ik denk dat je een brakke voeding hebt.

En hoe oud is het toestel? Hoor je nog piepjes of zo?
 
Het is software of driver gerelateerd. Safe mode is alles wat je nu nodig hebt. Kijk eerst of uitschakelen echt uit is of dat je in Slaapstand zet.

Windows controleer je met de opdracht sfc /scannow en dat kan behulpzaam zijn voor het vinden van een oplossing zonder iets te doen. Zoek CMD en kies met rechts tikken Uitvoren als administrator. Dan op de opdrachtregel sfc /scannow en de Windows installatiebestanden bij de hand houden. Voor einde type je exit.

Eerst kijk je dan bij Apparaatbeheer naar de uitgeklapte groepen drivers of er daar een afwijkend pictogram staat, met een uitroepteken bijvoorbeeld en of alle drivers voor deze computer aanwezig zullen zijn.

Ga naar Windows Update door te zoeken bij Start naar "update." Bekijk hier de geschiedenis en of een update mislukt. Schakel Update ook uit.

Ga dan naar Start > Uitvoeren en type msconfig waarna je naar het tabblad Opstarten gaat. Schakel daar redelijkerwijs alles uit wat je niet nodig denkt te hebben en probeer opnieuw. Proefondervindelijk dus.

Voor redding kan je bij Systeemherstel terug gaan naar een systeemherstelpunt, zoals wanneer je daarvoor ruimte hebt gereserveerd of als Update of de installatie van een programma dat heeft gemaakt. Wanneer die er niet zijn dan kan nog altijd bij Programma's en onderdelen (Windows onderdelen weergeven) een update of een onlangs geïnstalleerd programma weer worden weggehaald.

Het laatste dat is een bootschijf maken voor een virus scan, schijfcontrole (niet vol hoop ik) en geheugentest bijvoorbeeld via hier: https://www.afterdawn.com/software/system_tools/operating_systems/hirens_bootcd.cfm
 
Heel hartelijk dank voor jullie hulp, ik moet zo gaan werken maar ga er vanavond eens goed voor zitten.
De computer is al heel wat jaartjes oud en ik was al bezig alles over te zetten naar een andere computer.
Heeft het tot nu toe altijd goed gedaan, opstart met een piep en dan wat geratel tijdens opstart, maar verder prima.
Opslag is er nog genoeg, maar ik ga vanavond aan de slag met al jullie antwoorden.
Fijne dag.
 
Ik heb even de piepjes hier. Dit zijn de meest voorkomende.

- 1 lange piep, defecte verversing van het RAM
- 1 lang en 1 kort, defect moederbord of ROM-BASIC
- 1 lang en 2 kort, defecte videokaart of DIP schak (XT)-
- 1 lang 3 kort, EGA video kaart defect
- 2 lang 1 kort, defecte synchronisatie van monitor
- 2 kort pariteitsfout (defect geheugenmodule)
- 3 kort, defect(en) eerste 64 KB RAM
- 4 kort defecte systeemklok
- 5 kort defecte CPU of defect videogeheugen (VRAM)
- 6 kort, defecte processor v/h toetsenbord
- 7 kort, CPU staat in virtuele processor modus (AT)
- 8 kort, foutieve schrijfoperatie naar het videogeheugen
- 9 korte piepjes pariteitsfout (defect BIOS.

Ook voor degene die dit ooit lezen in de toekomst, altijd handig. Succes weer.
 
Een kort en meestal gedempt piepje betekent dat het geheugen wordt getest. Meestal zal dat een snelle test zijn in plaats van uitgebreide. Een snelle geheugentest gebeurt in ongeveer een seconde. Een heel lange pieptoon betekent: Geen harde schijf gevonden. Succes
 
Bedankt voor jullie hulp, ik heb eerst alles even overgezet wat ik nog nodig had van de pc, en daar ging meer tijd in zitten dan ik dacht.
Vanavond ga ik opnieuw een poging wagen, want gisteren bleef hij op 1 procent staan met de sfc/scannow en deed vervolgens niets meer
 
Als dat in Veilige modus is dat sfc /scannow niet verder gaat, doe dan een schijfcontrole. Repareer geen beschadigde sporen of sectoren omdat de schijf dan onleesbaar kan worden maar wel het bestandssysteem wanneer daar fouten in worden aangetroffen.
 
Daar ben ik weer, ik heb een schijfcontrole gedaan in Veilige modus, daarna sfc/scannow gedaan, maar hij gaat nog steeds niet verder dan 1% helaas.
 
dism /online /cleanup-image /restorehealth is een andere veel gebruikte herstelopdracht.
 
Excuus voor de late reactie, het is helemaal gelukt, allemaal dankzij jullie.
Ik heb de voeding gecontroleerd, alles nagelopen en vervolgens sfc/scannow nog een keer gedaan, wat nu wel gelukt is.
Alles werkt, en ik ben hier heel blij mee.
Nogmaals dank voor alle hulp en deze gaat als opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan