Port forwarding lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nimai

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
76
Beste forumleden,

Ik heb een ziggo modem, met daarop een Netgear router aangesloten. Vanaf de Netgear router loopt een Lan-kabel naar mijn pc.
Op mijn pc gebruik ik de default gateway om de router in te komen en stel daarop, met het ip van mijn pc waar ik op zit een poort open op 25565 voor een Minecraft server om op te gamen.
Nu proberen vrienden via mijn externe ip de server te joinen; maar dit lukt niet. Zelf kan ik ook niet via mijn externe ip de server joinen, maar wel via lokaal.

Weet iemand wat ik aan dit probleem doe? Werkt het alleen als ik de poorten ook open zet in de ziggo modem? Maar in de ziggo modem kan ik de ip van mijn pc niet kiezen (die is er immers niet direct op aangesloten)

bij voorbat dank!
 
Wat voor een Ziggo modem heb je?
Ik heb ook Ziggo en het modem dat ik heb is zelf ook al een router.
Je moet in ieder geval op de gebruikte router poort 25565 forwarden naar het interne IP adres van je Minecraft server.
 
Heb de ziggo connectbox. Heb alleen de mogelijkheid niet om vanaf mijn modem een kabel te trekken of de wifi van mijn modem te gebruiken. Vandaar dat ik er een router op heb aangesloten.
Ik heb 25565 al geforward naar de interne ip; maar om een of ander reden kan niemand erop komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zegt me nog niks. Die port forwarding moet je doen op het apparaat dat je Gateway is.

P.S.
Gebruik niet de quote knop als je direct op een bericht reageert.
 
Laatst bewerkt:
Die Connect-box is zelf al een router....
Als je daar een eigen router achter zet kun je die Connect-box beter in bridge-modus zetten want je hebt nu router achter router, waarschijnlijk staat ook de DHCP-server bij beide aan...
Als je op die manier bezig gaat krijg je het nooit werkend.
 
Die Connect-box is zelf al een router....
Als je daar een eigen router achter zet kun je die Connect-box beter in bridge-modus zetten want je hebt nu router achter router, waarschijnlijk staat ook de DHCP-server bij beide aan...
Als je op die manier bezig gaat krijg je het nooit werkend.

Yes dit wist ik niet. Het is nu opgelost. Dankjewel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan