product sleutel vinden op eigen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Omdat op een overgenomen computer met Windows 10 Pro een , naar mijn idee een wat vreemde legalisatie was gebruikt (iets met een speciaal programmaatje van Spike of zoiets) wilde ik daar van af. Dus heb ik een licentie gekocht via een aanbieding op internet. Prima,
bij mijn pc reparateur na installatie van een schone windows 10 via de aanbieder de product key gekocht en betaald. Meteen deze sleutel ingevoerd … prachtig. Alles netjes legaal.
Maar … nu ben ik de sleutel kwijt en omdat ik toch van mening ben dat ik die wel eens nodig kan hebben zou ik willen weten of .. en hoe ik de product key kan opzoeken. Met Magic Jelly Bean of Keyfinder komt er wel wat uit, maar ik vertrouw dat niet. En .. omdat ik wat bang ben voor een uitval van de pc door een andere oorzaak zou ik wel graag die productkey willen zien en noteren.
Graag iemand die me kan of wil helpen. Dan ben ik weer wat gerust gesteld.
 
Waarom vertrouw je niet wat eruit komt?
 
Magic Jelly Bean is er een prima programma voor.
Waarom wantrouw je dat?
 
met dank voor je reactie … ik krijg er een nogal vreemde key uit … als die B's .
Dus BBBBB BBBBB BBBBB BBBBB BBBBB
Alles werkt perfect … ik had dus een gekochte licentie en weet zeker dat indertijd deze code NIET is ingevoerd
De key van mijn Office 2010 komt er wel goed uit.

zie mijn reactie op het antwoord van edmoor.
bedankt in elk geval
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het alleen maar B's zijn is inderdaad wel een heel rare key.
Dat lijkt me niet je gekochte code maar behorende bij de hack van Den Spike.
Maar het is wel het standaard format van een Windows key, 5x5 letters/cijfers.
 
Laatst bewerkt:
En wat zegt speccy over die code, die laat het ook zien onder het kopje besturingssysteem.
 
Produkey van Nirsoft en Magic Jelly Bean geven mij dezelfde waarde.
Speccy geeft een andere.
 
Na een W10 installatie en activering heb je de key helemaal niet meer nodig, je hebt dan een digitale licentie die aan die hardware is gekoppeld.
 
En wat zegt speccy over die code, die laat het ook zien onder het kopje besturingssysteem.

Speccy geeft geen code weer.
Wel dus Keyfinder en Produkey

Na een W10 installatie en activering heb je de key helemaal niet meer nodig, je hebt dan een digitale licentie die aan die hardware is gekoppeld.

bedankt … dat stelt beetje gerust. Ik zou de code weer nodig kunnen hebben in geval van een HD crash. Zoals ik heb meegemaakt.
Dus moest Win10 opnieuw geïnstalleerd worden. Ik heb toen via internet een product key gekocht en die ingevoerd.
En sindsdien werkt alles prima … updates enz. gaan allemaal door.
Ik wilde van dat gerommel met Den Spike af … leek me wat onfris.

Produkey van Nirsoft en Magic Jelly Bean geven mij dezelfde waarde.
Speccy geeft een andere.

Nog even weer gekeken met ProduKey >>>> dat geeft code NOT FOUND.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ik dan toch niet af van dat Spike gedoe ? Had via Conf. scherm alles met naam Spike verwijderd … later de gekochte key ingevoerd en alles leek me gezond. den Spike.JPG
Zie de afbeelding … via instellingen … info kwam dit er uit.
 
Mss start het systeem op van een verborgen bootloader....
Dan helpt dit dus helaas niet:
Had via Conf. scherm alles met naam Spike verwijderd
Je moet dus een compleet lege schijf hebben en daar weer Win10 schoon opzetten.

Kan dus zomaar zijn dat die bootloader jouw nieuwe key door de digitale WC gespoeld heeft en daarom de B-code weergeeft zoals je schreef: BBBBB BBBBB BBBBB BBBBB BBBBB
In dat geval zul je toch in een van je oude mail de echte code op moeten zoeken, want een van die tools zal je toch die juiste code moeten geven maar als ze dat niet doen... vrees ik met grote vrezen.

Dus zoek nog eens goed of je de goede key ergens terug kunt vinden.

Misschien dat je met Minitools partitie editor later de fout bootloader er af kunt krijgen?
Mss helpt Google je daar verder of je komt hier terug met je tussenresultaat.
 
Met dank voor je interessante antwoord … wil ik eigenlijk het volgende proberen …
Via Instellingen >>Systeem >> Info en daar dus zie ik staan : Productcode wijzigen of uw versie van windows upgraden
kan ik daar niet wat mee om van dat Spike af te komen ? Ik vond n.l. een code , eerder via Speccy opgehaald die er erg betrouwbaar uitziet. Is van 14 okt 2018. De computer werd gemeld als een desktop .. en daar gaat het in dit geval ook om.
Vraag : wat gebeurt er als ik inderdaad klik op Productcode wijzigen of uw versie enz enz ? Dan zou ik misschien de gevonden code kunnen invoeren als ik het wel heb. En dan maar hopen dat het werkt.
Wat nu als het niet een goed code is ? Kon ik dan weer terug in de vorige toestand van de pc ? Is het link om dit eens te proberen? En .. zou ik , als het wel werkt dan van Den Spike af zijn (zie Ondersteuning >> Fabrikant )
Het moet dus niet zo zijn dat ik helemaal in de problemen kom door misschien helemaal zonder licentie te geraken.
Of …. niets meer van aan trekken en gewoon zo blijven werken ? Dus met dat Den Spike , waar ik al langere tijd geen problemen met microsoft heb gehad.
Heel graag hier hulp bij . Met dank !!

Vergeef mijn domheid op dit gebied … maar wat is Mss ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een paar euro heb je key, ben je van dat spike gedoe af na een schone installatie, wel die key ingeven uiteraard.
 
hr Lange Pier..
Ik heb dus nog een key, alleen weet ik niet of die werkt. (juist is) Via Speccy heb ik eerder een key gevonden en die ziet er wel echt uit. Dus mijn vraag was …. wat gebeurt er als de key die ik dan invoer NIET zou werken > dus als ik onder Instellingen, Systeem, Info kies voor Productcode wijzigen ?
Kom ik dan gewoon weer in de vorige situatie terecht, dus weer met de "oude" code ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal gesproken zou dat moeten kunnen, maar ik heb geen idee of hetgeen Den Spike heeft gedaan dat weer teniet zal doen.
Het beste is dus wat Lange Pier al zei, een schone installatie.
 
Edmoor ,
dank voor reactie en bijstand, hi ! Voorlopig laat ik het zo … kan altijd nog als er een raar verschijnsel op zou treden.
Ging mij erom of er iets helemaal fout zou kunnen gaan als je via instellingen, systeem en info zou overgaan tot het wijzigen van de productcode.
En dan speciaal of er wat naars gebeurt als die key dan niet goed is.
 
Als Spike net zoiets is als het oudere KMS... dan heb je nog wel een probleem waar je van af wil.
Heb je een printscreen van die Spike of een foto via je mobiel ?
https://zondervirus.nl/kmspico-virus/


By the way: Mss = Misschien...
 
heel leuk … Mss …. ik maar denken : iets met Microsoft o.i.d. :confused:
Maar nu nog even over dat Spike … toen ik in de veranderstelling was dat ik met de gekochte licentie werkte , heb ik in Conf.scherm de prog's verwijderd met iets van de naam Spico . Omdat Windows 10 Pro gewoon netjes werkte .. en bleef werken was ik dus van mening dat ik met de nieuwe product key werkte. Kennelijk niet dus …. dom geweest ? Misschien niet, was het eigenlijk logische handeling na het lezen van nogal alarmerende verhalen over dat Spico, ook al door jou in de link aangegeven. Graag nog je reactie, met dank.
Afgezien van een schone, nieuwe installatie … waarmee ik toch maar even wacht, ga ik maar door met zoals het nu is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan