Personen aan blok aanwezig melden

Status
Niet open voor verdere reacties.

emulink

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
8
Goedemiddag,

Ik ben nu een aantal weken bezig met Access en kom op zich redelijk ver met behulp van Google, alleen loop ik even vast en heb wat verse ideeën nodig.

Situatie: We hebben 20 cursus weken en cursisten komen bij ons op maandag aan en gaan op vrijdag weer weg. Hiervoor ben ik een leerlingvolgsysteem aan het ontwikkelen. Als uitgangspunt gebruik ik het Students template van Microsoft.

Probleem: We willen de cursisten per week "aanwezig" melden met hun bijzonderheden (eerder weg, rijexamens etc.) erbij. Dit moet ik nu doen door eerst naar de leerling gegevens te gaan en daar in een subform de leerling aanwezig te melden.

Gewenste oplossing: Ik wil graag dmv een query de leerlingen filteren die nog nog daadwerkelijk aan de cursus mee doen en dan de cursisten aanwezig melden die daadwerkelijk zijn komen opdraven. En hier loop ik even op vast, hoe zouden jullie een dergelijk iets aanlopen?
 

Bijlagen

  • Access Student Database Management System Templates [Access-Templates.Com].zip
    214,2 KB · Weergaven: 26
Ik snap even niet wat je bedoelt, en uit je voorbeeld kan ik het ook niet halen. Die database is nogal onhandig opgezet om jouw vraag te kunnen oplossen. Dus graag een voorbeeldje waarin we de gewenste situatie kunnen bouwen :).
 
Sorry voor de late reactie, ben er even niet aan toe gekomen. In die database heb ik een tabel Attendence en een tabel Students, ik wil dus graag iets maken waardoor ik via een form een hele groep in een keer aanwezig kan melden voor een bepaalde dag / week, in plaats van dat ik nu 1 voor 1 moet doen via de Student Details. Maar ik loop gewoon even vast hoe ik dat moet aanlopen, dus heb even wat frisse ideeën nodig.
 
Kijk eens in dit voorbeeld naar het formulier <Veel op veel relaties in een formulier>. Dat doet volgens mij wat jij zoekt.
 

Bijlagen

  • Keuzelijsten.zip
    113,1 KB · Weergaven: 28
Uitstekend! Mag je de vraag op <Opgelost> zetten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan