Documenten toewijzen map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2019
Berichten
4
Ik heb een map waarin documenten, pdf's en printscreens staan van verschillende personen. Elk bestand heeft een rijksregisternummer in de bestandsnaam.
In deze map heeft elke persoon een submap waarnaar deze bestanden verplaats moeten worden. Deze map heeft ook het rijksregisternummer in de bestandsnaam. Deze submappen heb ik via Excel aangemaakt.

kortom:
IF_12345678900.pdf
IT100_12345678900.png
TL_12345678900.doc


moeten geplaatst worden in map: "Naam_voornaam_12345678900" Is er een code die adhv het rijksregisternummer het bestand kan toewijzen aan de overeenkomstige map of moet ik deze toch allemaal gaan uitzoeken en verslepen?

Ik kan nog wijzigingen maken aan de bestandsnamen en deze eventueel laten beginnen met de rijksregisternummer als dit gemakkelijker is. Ik ben nog volop bezig met dossiers aan aan te maken maar na elke printscreen en download de juiste map gaan zoeken gaat langer duren veronderstel ik.

Alvast bedankt!

Andere tips zijn uiteraard ook welkom als deze manier te omslachtig is.
 
En waar staan de bestanden? Je kunt bestanden vanuit een map best verplaatsen met een macro. Die kan de mappen trouwens ook simpel voor je aanmaken. Mits er structuur in zit.
 
Wat meer informatie is inderdaad wel gewenst. Wat de toevoegde waarde is van Naam_Achternaam in de mappen structuur ontgaat mij een beetje. Voor het aanmaken en verdelen, al ontgaat mij hier ook de noodzaak van, kan je zoiets gebruiken.

Code:
Sub VenA()
  c00 = "E:\Temp\rijksregisternummer\"
  With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set ar = .GetFolder(c00).Files
    For Each it In ar
      c01 = Split(Split(it.Name, "_")(1), ".")(0)
      If Dir(c00 & c01, 16) = "" Then MkDir c00 & c01
      .Movefile it, c00 & c01 & "\" & it.Name
      Next it
  End With
End Sub
 
@OctaFish de bestanden en submappen staan in dezelfde map.

@VenA Ik heb een overzicht van 2016 tot heden van onze subsidiedossiers. Sommige zijn niet in orde. Ik moet per fout dossier dus een map maken met daarin de printscreens, pdf's, fiches enz. Aangezien al deze documenten in verschillende programma's staan werk ik niet dossier per dossier maar zoek ik eerst alle pdf's van deze dossiers in programma A, daarna alle printscreens van Programma B, enz.

Daarom staat alles tijdelijk in 1 map en wou ik weten of ik nadien alles direct naar de juiste submap kan toewijzen als alles documenten een vaste structuur in hun naam hebben.

Ik ben nog maar een noob op vba vlak dus puzzel ik meestal met wat ik in fora tegenkom. Sorry als mijn vraag nogal onduidelijk is. Ik probeer alvast met je code aan de slag te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan