• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen meerdere gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrickFever

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2019
Berichten
3
Beste allemaal,

Ik moet aan een leverancier doorgeven wat de verkoop aantallen zijn geweest van hun artikelen.
We verkopen onze producten via meerdere platform en ik kan wel een totaal lijst uit het systeem krijgen maar ik ben op zoek naar een manier om dit makkelijk en overzichtelijk bij elkaar te zetten.

Een stukje vanuit het excel bestand heb ik hieronder staan, het 1e nummer 10218 is het artikelnummer en 10220 is het volgende artikelnummer en het 2e getal is het verkochte aantal.
10218 1
10218 1
10218 1
10218 1
10220 4
10220 2
10220 1
10220 1
10220 1

In totaal is de lijst ruim 700, met denk ik 400 verschillende artikelnummers nummers lang en wat ik graag zou willen is dat ik ergens kan zien dat we verkocht hebben van
10218 4 stuks
10220 9 stuks

Is dit mogelijk en zo ja, heeft iemand de formule voor me?

Vriendelijke groet,
Raymond
 
De draaitabel is inderdaad de meest simpele en flexibele oplossing. Mocht je een voorbeeld met formules willen zien, zie bijlage (met daarin ook de draaitabel daarin gedemonstreerd).

PS: Welkom alsnog. Leer jezelf meteen een goede gewoonte aan: plaats een Excel-voorbeeld bij een vraag. Helpt enorm bij het beantwoorden. Voor deze keer heb ik er dus eentje voor je gemaakt...
 

Bijlagen

  • BrickFever (AC).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 17
Bedankt voor je snelle reactie Alexcel.

Ik heb geprobeerd je bijlage uit te breiden met de rest van de getallen maar ik loop daar telkens op vast.
Als sneller leerling heb ik het gehele bestand bijgevoegd:d

Zou je voor mij de hele lijst kunnen doen, wellicht dat ik er dan wel uit ga komen voor de andere keren dat ik de leverancier de gegevens door moet geven.

Vriendelijke groet,
Raymond
 

Bijlagen

  • Brickfever.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 18

Bijlagen

  • Brickfever (hs).xlsx
    31,7 KB · Weergaven: 15
Tabel geheel selecteren en dan: invoegen draaitabel ("pivot table" in het Engels).
De tabelvelden kun je daarna zo instellen als je wilt. Experimenteer er maar eens mee.

Voor jouw geval gedaan in bijlage.
 

Bijlagen

  • Brickfever (2-AC).xlsx
    31,7 KB · Weergaven: 19
Dank je wel allemaal, en Alexcel in het bijzonder, ik ga ermee aan de slag en hopelijk wordt mijn excel kennis weer wat uitgebreider :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan