• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekenen van tijd tot een bepaald tijdstip

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamphuis11

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
42
Hoi, Ik ben opzoek naar een formule waar ik de tijd tussen 2 tijdstippen kan berekenen, maar tot een bepaalde tijd.

In mijn voorbeeldbestand heb ik in cel C17 de actuele tijd.

C5 en C6 de tijden dat er gewerkt wordt eerste ploeg en in
C8 en C9 de tijden van ploeg 2

Nu ben ik op zoek hoe ik in cel H 11 en H12 de tijden kan laten zien dat er daadwerkelijk is gewerkt.

HTML:
=C17-C5
voldoet niet omdat het na eindtijd gewoon door blijft tellen aan uren.

Wie kan me op weg helpen
 

Bijlagen

  • rekenen.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 36
Maak van het kladblok een gestructureerde opzet.

In I11
Code:
=MOD(MIN(C6;C17)-C5;1)
MOD() is in Nl. REST()
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je hulp en tip met betrekking tot structuur aanbrengen. Het uiteindelijke versie is (naar mijn idee) geordend :). Is het trouwens ook mogelijk om een getal (stuks) * tijd te doen? F11 maal H11 (tijd)
 
Ja, een tijd is niets anders dan een getal. Met NOW() krijg je de huidige datum en tijd. Om alleen de tijd te krijgen kan je MOD(NOW()) gebruiken. Zet de celeigenschappen van C17 maar eens op getal. De waarde achter de , is 1/24 van het aantal uren die in een dag zitten.

Met de celeigenschappen als getal wordt het zo
Code:
=F11*(MOD(H11;1)*24)
 
Hi VenA... thnx. Dit werkt inderdaad goed.

Ik heb nog een vraag over het begin.

=REST(MIN(C9;C13)-C8;1) doet inderdaad wat het moet doen, op 1 ding na.

Als het nog geen eindtijd is dat zou ik graag willen dat het de tijd berekend van begintijd (vb; 14:15) tot realtime tijd (C13) ipv de eindtijd.

Kan zoiets?
 
Dan zal het zoiets worden.
=als(eindtijd ="";nu();eindtijd) - begintijd
 
Ik heb deze formule erin, alleen doet het nog niet precies wat ik zoek.

vb.

begintijd 15:00 cel C5
eindtijd 23:00 cel C6

echte tijd 18:00 cel C13

Je formule laat nu 8 uur zien, terwijl het eigenlijk 3 uur moet aangeven. Ik hoop dat je snapt hoe ik het bedoel... :)

Dank je wel voor je tips
 
Nee. Plaats het gestructureerde bestand maar eens. Je hebt het steeds over andere cellen wat het er allemaal niet duidelijker op maakt.
 
Ik heb het bestandje toegevoegd. Hopelijk heb je hier voldoende aan informatie.:confused:

Ik heb het precies in mijn hoofd ... alleen is het voor mij lastig om het juist te formuleren :)
 

Bijlagen

  • rekenen.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 27
Bij een gestructureerde opzet denk ik meer aan zoiets.
 

Bijlagen

  • rekenen (4).xlsx
    15 KB · Weergaven: 30
Dat ziet er inderdaad gestructureerd uit! Het enige waar ik mee zit is dat de eindtijden vast staan. Nu werkt je bestand goed, zolang er geen eindtijd is opgegeven. Wanneer er een eindtijd staat ... komt er standaard de volle 8 uur te staan, ondanks dat de shift nog maar (bijv) 3 uur bezig is.
 
Dat staat toch al in #2? Zelf iets doen zal jouw kennis niet verkleinen.
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor je hulp. Ik denk dat ik het niet goed uit kan leggen of jij begrijpt het niet, dus laat ik het hier maar bij. Over zelf dingen doen en dat het mijn kennis niet zal verkleinen klopt, ik heb al veel uitgeprobeerd helaas zonder de resultaat wat ik zoek.
 
Hoi,

Toch nog even er op terugkomen. Ondertussen ben ik er achter. De juiste formule is
HTML:
=MEDIAAN(REST(C13,1),C5,C6)-C5

Toch nog bedankt voor de tijd die je hebt genomen om me mee te helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan