• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele link naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
83
Goede morgen
Ik heb een groot document (kamerrooster) met in elke 2 kolommen een dag van de maand, zo zitten we nu op QL5 te werken voor de dag van 13-8.
Maar het is soms best zoeken met het schuifje naar de juiste dag.
Welke som/functie/hyperlink zou ik in cel B1 kunnen zetten zodat je met 1 klik naar de kolom met de huidige datum kan gaan ?
alvast bedankt
 
Deze formule kan je verder helpen (wel de sheetnaam aanpassen aan die van jezelf). Het hashtag teken hoort écht voor de sheetnaam. Die niet weglaten, anders werkt het niet.
Code:
[English]	=HYPERLINK("#Sheet1!"&ADDRESS(5;MATCH(TODAY();5:5;0));"vandaag")

[Dutch] 	=HYPERLINK("#Sheet1!"&ADRES(5;VERGELIJKEN(VANDAAG();5:5;0));"vandaag")
 

Bijlagen

  • HyperlinkDatum.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 34
jou bestand werkt echt precies zoals gewenst...
ik krijg het echter niet werken ?
zie mijn bijlage
 

Bijlagen

  • Kopie van Jaarrooster.xlsm
    627,9 KB · Weergaven: 31
Je hebt een spatie in de tabnaam staan.

Code:
=HYPERLINK("#'2019 '!"&ADRES(5;VERGELIJKEN(VANDAAG();5:5;0));"vandaag")
 
ik zie de spatie niet ?
dit heb ik nu in mijn document staan
=HYPERLINK("#2019!"&ADRES(5;VERGELIJKEN(VANDAAG();5:5;0));"vandaag")
 
In jouw voorbeeldje staan twee tabjes 1 verborgen met de naam '2019' en 1 zichtbaar met de naam '2019 '.
 
Klik met je rechtermuisknop op je Tabnaam kies naam wijzigen dan zie je dat er een spatie na de 2019 staat
 
ik heb nog niet eerder zoveel ow en ah momentjes gehad vandaag.....
super bedankt... Hij werkt....
 
In het bestand van Ginger:

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
   Application.Goto Cells(5, 1).Offset(, DatePart("y", Date) - 1), -1
End Sub
 
ik zie de spatie niet ?
Dat is het beroerde van onnodige spaties. Hoewel het geen vraag is hoort in jouw reactie ook geen spatie tussen niet en het vraagteken.:)
 
Dat is het beroerde van onnodige spaties. Hoewel het geen vraag is hoort in jouw reactie ook geen spatie tussen niet en het vraagteken.:)

dat is het nadeel idd, ik zat in het document van een ander. Onnodige spaties, die fout zoek ik de volgende keer sneller op. Dank je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan