Index Match

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vandelx10

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Berichten
13
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan duwen.

In excel wil ik graag de scores zichtbaar krijgen van een medewerker. Ik wil dit snel kunnen filteren op Jaar, maand, week of dagniveau.

Nu kan ik dit met een hele lange formule en allerlei onzichtbare kolommen maken, maar misschien weet een van jullie een snellere manier.

Het mooiste zou een vba code zijn, maar een formule zoals een index match is ook werkbaar.

Ik hoop graag van jullie te horen.

Groet Luuk
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.1.xlsx
    39,6 KB · Weergaven: 14
Hoi VenA,

Bedankt voor de reactie. Ik heb zitten puzzelen, maar kom er niet echt uit.
Ik denk ook zelf dat ik deze nu niet kan gebruiken, omdat ik nu informatie uit de database haal ipv erin te zetten.

Want de formule moet eerst kijken naar welke medewerker en dan bepalen of hij per jaar/maand/week of dag moet kijken. En dan met die 2 variabelen in de database zoeken naar de juiste cijfers.



Ik zag nog wel dat in de vorige bericht dat mijn laatste bericht niet was doorgekomen. Ik wilde je nog bedanken voor het helpen met die vba code. Hij heeft ontzettend geholpen

Groet Luuk
 
Van het puzzelen is weinig terug te zien.
Je kan veel beter de hele opzet aanpassen naar alle gegevens in 1 tabel. Dit is vrij eenvoudig te doen met de data uit jouw vorige vraag, maar was toen de vraag niet (zie de tab 'Verwerking1') Met alle data in een gestructureerde tabel kan je dmv een draaitabel zeer eenvoudig de data filteren. Dit heb ik niet verder uitgewerkt omdat je berekeningen doet om het % te bepalen en ik niet weet waar deze op gebaseerd zijn.

Verder gebruik geen samengevoegde cellen en je hebt links en rechts nogal wat onnodige spaties staan. De formules in de tab 'Verwerking' zijn inconsistent wat de kans op fouten groot maakt. Dus al met al niet zo'n goed doordacht project.;)

In het bestandje alleen een vergelijking obv naam, datum en score. Let wel dit is een matrixformule. Deze is natuurlijk met allerlei voorwaarden uit te bereiden maar zou niet mijn voorkeur hebben.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.1.xlsx
    68,5 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan