• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitzondering maken bij het aftrekken van uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

samallo

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2019
Berichten
12
Ik heb een kleine uitdaging bij het maken van een weekstaat voor mijn uren

een normale weekstaat maken met het optellen van uren en eventueel berekenen van overuren is mij bekend en genoeg te vinden online

alleen er heeft een verandering plaats gevonden in mijn arbeidsvoorwaarden

het eerste overuur is nu voor de baas:( hoe krijg is dat verwerkt in mijn excelsheet?

dus bij 9:00 uren werken gaat er 1 uur af maar bij 8:00 uur werken of minder moet dat niet gebeuren?

wie kan mij helpen? Tevens moet bij minder dan 8:00 werken een - teken voor de uren komen (dit heb ik via datumsystemen voor elkaar gekregen) moeten andere gebruikers van deze sheet dit dan ook doen of is er nog een andere mogelijkheid?

ik hoor het graag
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 13
voor G6:
Code:
=ALS(F6>8/24;F6-E6-K6;F6-E6)

Voor wat betreft je laatste vraag: hoe bedoel je dat?
 
Tevens moet bij minder dan 8:00 werken een - teken voor de OVERuren komen (dit heb ik via datumsystemen voor elkaar gekregen) moeten andere gebruikers van deze sheet dit dan ook doen of is er nog een andere mogelijkheid?

Geld voor de overuren, dat word standaard niet weergegeven met een - ervoor dan moet je excel instellen op datasystemen 1904, wat ik heb gedaan. Maar is hier een andere oplossing voor?
 
volgens mij is er geen andere oplossing om met tijdsperiodes kleiner dan 0 te werken.
Overigens, de instelling die je bedoelt geldt alleen voor het bestand waarin je dit wilt gebruiken en is dan voor iedereen die het betreffende bestand gebruikt zo ingesteld.
 
Goedenavond, loop toch nog tegen een uitdaging aan

in bijlage heb ik de formule verwerkt nu geld de regel -1 uur overwerk voor maandag tot Vrijdag. Stel iemand wordt gevraagd de zaterdag extra te werken dan zijn alle uren van de zaterdag extra uren en moet daar geen uur afgehaald worden.(nu zeg je, dan doe je daar de formule niet gebruiken) Maar voor de één is zaterdag de vaste vrije dag voor een ander weer de dinsdag dus je moet in weektotaal iets doen denk ik? : in praktijk kunnen er van het weektotaal maar 5 uur gehaald worden. hoop dat het duidelijk is, misschien een idee?
Bekijk bijlage Map2.xlsx
 
Mijn idee is om geen samengevoegde cellen te gebruiken. Het bestand blinkt niet echt uit om de vraag te verduidelijken. Werken jullie/jij niet via een bepaalde CAO? Je kan natuurlijk van alles stellen maar daar kan niemand wat mee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan