• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Salarsitrede berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emelkert

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
61
Hallo allemaal,

Ik wil adhv een datum een salaristrede berekenen.
Begindatum is 25-04-2016 en de huidige trede is 14.

Elk jaar op 25-04 moet de huidige trede 1 tree omhoog. Met welke formule kan ik dit realiseren?

Alvast bedankt.
 
kijk eens of =ZELFDE.DAG() voldoet
 
Voorbeeldje bijvoegen zou handig zijn, nu gaan we weer even gokken.

Met in A1 de datum:
Code:
=14+DATUMVERSCHIL("25-04-2016";A1;"y")
 
Er bestaat geen enkele CAO waarin de Salarsitrede wat het ook wezen mag onbeperkt is. Aan het eind van de salarisschaal bij de maximale trede ga je, bij goed gedrag en als er geen max zit aan de functiewaardering , over naar een nieuwe schaal met een lagere trede.
 
@AlexCel: Als ik een excel bestand zou sturen, was het een leeg blad, met enkel de waardes die ik op noemde. De formule die je op noemt, is precies de gene die ik zoek. Bedankt.
@VenA, Dat klopt. Echter heb ik in een ander blad alle schalen met bijbehorende tredes voor mijn branche. Het blad zoekt naar de juiste trede in de correcte schaal. Als hij geen trede verder kan, zal dit resulteren in een fout wat mij weer een signaal geeft dat ik op het einde ben van mijn huidige schaal.
Maar deze vergelijking staat weer in een andere cel die zoekt naar de huidige trede die tot stand komt dmv de formule van AlexCel.
 
Hoi @AlexCel, ik moet er toch op terug komen. De formule kijkt enkel naar de jaren, maar op 25-03-2020 hoort hij geen trede hoger te gaan. Wat moet er aangepast worden?
 
Niets lijkt me. Verschil tussen 25-03-2020 en 25-04-2016 is 3 volledige jaren, en 14+3=17. Precies de uitkomst van de formule.
 
Lekker cryptisch allemaal. Ik heb iets, het staat ergens maar ik laat het niet zien.
 
Hoi VenA, sorry dat ik je het gevoel geef dat ik kinderachtig wil zijn en niets wil sturen. In de bijlage heb ik daarom een een excel bestand met daarin mijn probleem zichtbaar. Graag gedaan :thumb:
@AlexCel: Ik snap het al, ik voer zelf de opgegeven datum niet goed in. Wanneer ik een her berekening ga doen, vul ik enkel de maand en jaar in. Na het drukken op enter, vult excel deze datum aan met de eerste dag van de maand. Ik moet dus de begin datum aan passen naar 01-04 (of dag 25 invullen bij de datum), wil ik dat jouw formule goed werkt. Bedankt, nogmaals. :D
 

Bijlagen

  • map1.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan