cardje voor wifi in HP laptop zelf vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Heb in laptop HP slechte ontvangst Wi-Fi. Terwijl de Wi-Fi in de huiskamer goed is.

Mag je de card voor Wi-Fi binnen in de laptop zelf vervangen.?
Zo ja,hoe ?
 
Dag, Bij garantie kan deze komen te vervallen wanneer de laptop wordt open gemaakt. Oriënteer u eerst op Internet of er soortgelijke klachten over deze laptop zijn en hoe deze verholpen werden. Daarnaast is er goed consumentenrecht in Nederland, wat bepaalt dat een apparaat moet doen wat de klant ervan verwacht en dat is voor een laptop natuurlijk goede draadloze verbinding kunnen maken. De winkelier is aansprakelijk en kan een evenredig deel moeten vergoeden, laptops gaan bijvoorbeeld tien jaar mee en er zijn vijf verstreken. Reviews op sites kunnen dan dienen als onderbouwing van de claim.

Buiten dat lijkt het vervangen mij mogelijk om zelf te doen en het binnenste kan dan ook weer schoon worden gemaakt maar schroefjes op de juiste plaats terug zetten en grendels van lintkabels moeten losmaken kan ingewikkeld zijn. Voor de meeste laptops geldt dat het open maken en het demonteren van onderdelen gedemonstreerd wordt op YouTube.
 
Ontvangst probleem van het WiFi signaal zal eerder veroorzaakt worden door een verouderd stuurprogramma of een slechte / verkeerd geplaatste draad-antenne in de laptop dan de WiFi-module zelf.
Dus eerst updaten van de driver proberen.
Ben ook benieuwd waarop je de bewering baseert dat de WiFi in de huiskamer goed is...
Hoe heb je dat gemeten of waar baseer je dat op..?
 
Met een programma als inSSIDer kun je je ontvangst controleren. Dit ook tov andere netwerken in de buurt en op welk kanaal uitgezonden wordt.
Overlappende kanalen kan al een oorzaak zijn van slechte of minder goede ontvangst.
Bevestigd dit je vermoeden, dan is de vraag heb je nog garantie, zoals hierboven al aangehaald is.
Mocht dat niet zo zijn, is open schroeven een optie. Er zijn laptops waar dat kaartje via een klepje te bereiken is. Hoeft niet alles los.
Bij mij zat eens een van de twee antennekabeltjes los. Als je die vast moet zetten géén geweld gebruiken. Ik heb er in het begin moeite mee gehad dergelijke draden vast te zetten. Maar met de gevoeligste gevoeligheid van je gevoel in je vingers moet dat lukken.
 
Laatst bewerkt:
opgelost ,bedankt

Hoe en waarom weet ik niet,maar sinds vandaag heeft mijn laptop prima verbinding. Alle streepjes bij internettoegang vol.

Bedankt voor de reacties!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan