Bestanden overzetten naar de microSD kaart op Android 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik98

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
1.664
Ik heb een nieuwe 10" Samsung tablet gekocht met Android 9 (Pie). Mijn oude Sony had een normaal SD card slot. Wat foto's overhevelen naar die SD liep prima, maar de nieuwe heeft dus een micro. Dan moet ik de bookcover er af halen (lastig) en via Internet gaat ook niet erg lekker.

Plus dat ik bij oma geen internet heb en die vind een paar foto's vaak zo leuk.

Is er een app die dit gemakkelijker maakt? De Samsung heeft een USB-C slot, maar die geeft me geen overdracht van bestanden. Bij mijn telefoon met android 7 krijg ik een popup en kan ik kiezen. Dat loopt fijn maar de nieuwe tablet niet.

groet.
 
Bestandsoverdracht gaat met Asus File Manager uit de App Store. Je vult het daarmee gegeven adres in op de adresbalk van de Internet browser van de desktop. Bestanden downloaden naar de computer gaat bij meerdere altijd via een zip bestand.
 
Op beide een cloud-opslag gebruiken onder hetzelfde account en synchronisatie inschakelen.
Beiden zouden dan over dezelfde foto's moeten beschikken voor je naar oma gaat ?
 
Dat had ik ook in gedachten. Dan via Google photo's. Maar dat viel me nogal tegen. Ik ga het nou eens proberen met Dropbox. Die gebruik ik toch al en er zou een Dropbox app voor te zijn.

Bedankt zover mensen!
 
Nee, dropbox en dropsync waren het ook al niet. Ik liep echter eerst tegen Android Filetransfer aan en later tegen hetzelfde ding voor Linux:

https://www.omgubuntu.co.uk/2017/11/android-file-transfer-app-linux

Dat gaat puik via de usb kabel. Het gebruikt het MTP protocol. Dat herinner ik me wel dus ik ga daar eens verder in spitten. Het probleem lag niet aan de zijde van het Android apparaat maar aan de kant van mijn (Linux) PC. Dat had ik niet zo verwacht. Nou eens kijken hoe dat gaat met een Windows bak en mijn tweede laptop.

hartelijk dank voor de assistentie.

Later: ik heb alles qua MTP tooltjes geladen via Synaptic en nu koppelt de Samsung tablet zonder problemen aan op mijn Linux laptop op Xubuntu 18.04.3. Niets extra's meer nodig. Probleem nu dus geheel opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan