• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Grootboek codes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renze

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2003
Berichten
112
Ik ben bezig met een kasboek in excel voor de vereniging. Ik heb een voorbeeld als bijlage toegevoegd. Onder Categorie (tabblad juli) heb ik een aantal codes toegevoegd. Nu wil ik graag het bedrag wat bij deze code hoort automatisch wordt verplaatst naar de jaarrekening. Zodat daar een totale opsomming komt per (grootboek)code. Hierdoor ontstaat er een eenvoudige jaarrekening.

Welke formule moet ik toepassen? Wie kan mij helpen?
 
Zet de hele handel in 1 tabel en gebruik draaitabellen.

Wat meer gegevens in het bestand zetten kan ook helpen.
 
Code:
=SOM.ALS(juli!D5:D19;A5&" - "&B5;juli!E5:E19)
 
Code:
=SOM.ALS(juli!D5:D19;A5&" - "&B5;juli!E5:E19)

@HSV bedankt voor de hulp, ik heb het voor elkaar! En als ik de overige maanden erbij wil doen is dan de formule (juli!D5:D19;A5&" - "&B5;juli!E5:E19)+(augustus!D5:D19;A5&" - "&B5;augustus!E5:E19)
 
Laatst bewerkt:
of zo
 

Bijlagen

  • 2019 - kasboek met grootboek (1).xlsm
    77,3 KB · Weergaven: 20
@Emields bedankt voor je tip. Ik zie de formule niet om deze in de jaarrekening te krijgen. en hoe krijg ik dan alle maanden bij elkaar opgeteld in de jaarrekening?
 
De code staat achter het blad. rechterklik op het tabblad en programmacode weergeven
 
Ja ik heb het gezien, bedankt. Nu heb ik juli dan in de jaarrekening hoe doe ik dat dan met de maand erop. Dus uiteindelijk alle 12 maanden opgeteld in de jaarnota?
 
Hier is een begin.

Denk erom dat je validatielijst niet juist is geschreven (1002 - ontvangen per bank, 1003 - verhuur).

Het wordt bijgewerkt als je switcht naar blad 'jaarrekening'.
Bij wijzigingen in de maandbladen heb je geen juiste resultaten van de jaarrekening om het te printen zonder te switchen.
Kan ook anders, maar dan loopt de code bij elke wijziging in elk blad.
 

Bijlagen

  • 2019 - kasboek met grootboek.xlsb
    62,2 KB · Weergaven: 23
Ik heb het kasboek nu klaar, alleen heb ik denk ik iets fout gedaan met de formule van @HSV.
Heb het bestand bijgevoegd.

Het is de bedoeling dat alle tabs worden ingevuld en dat uiteindelijk "automatisch" de jaarrekening wordt bijgewerkt.
 
't is wat.

Zet de hele handel in 1 tabel en gebruik draaitabellen.

Wat meer gegevens in het bestand zetten kan ook helpen.
En dan natuurlijk niet overal een 0 neerzetten!

Code:
=SUMIF(januari!$B$5:$B$20;A4;januari!$E$5:$E$20)
 

Bijlagen

  • Kasboek + jaarrekening.xlsx
    52,2 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan