SSD met W10 overzetten in andere laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
964
In mijn Thinkpad laptop zit een ssd met dual boot Linux Mint en een - legale - W10. Ik wil die ssd in een ander Thinkpad overzetten. Voor Mint is dat geen probleem, maar krijg ik dan gedoe met de licensie van W10?
 
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel als er andere hardware ( chipset / processor etc ) op het moederbord zit.
Dan komt de hardware vingerafdruk niet overeen met de licentie die op de MS servers staat maar proberen kun je het altijd.
 
Ondanks dat het dezelfde laptops zijn zijn wel de licentiekeys verschillend en die licentiekeys in het bios ingebakken zitten, waardoor dus Windows hoogstwaarschijnlijk niet kan activeren omdat een verkeerde licentiekey in zit. Je kan het gewoon eens proberen maar ik gok erop dat Windows 10 niet activeert omdat die key gebaseerd is op de vorige laptop.

Wel kan je zonder problemen die ssd en harddisk in de nieuwe laptop zetten maar dan zal je wel Windows 10 opnieuw moeten gaan installeren. Je kan dan met een tooltje van Microsoft zelf een Windows 10 usb stick maken en daarmee dan een verse installatie van Windows 10 erop zetten.
 
Het overzetten zal waarschijnlijk geen probleem opleveren.
Ik heb daar wat testen mee gedaan waarbij zelfs elk hardware onderdeel anders was en toch werkte windows 10 gewoon (weliswaar na wat nadenken en automatisch updaten :).
Waar u wel rekening mee moet houden dat de activatie van windows 10 (en dus de licentie) van de ene pc over gaat naar de andere.
 
Ik zat te denken: als op beide laptops W10 zit met een legitieme licentie (stickertje met code op de bodems) dan kun je toch na het wisselen van de ssd's gewoon W10 opnieuw autoriseren met de code van de nieuwe 'ontvangende' laptop? Of zie ik dat te simpel?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet de 1e laptop met Win 10 nog zien waar een licentie-sticker op de bodem zit...:shocked:
 
Die laptops waren destijds voorzien van licentiestickers van W7 (ik heb er vijf). Ik heb ze ooit kosteloos ge-upgrade naar W10. En die codes werken nu gewoon als activeercode wanneer ik W10 opnieuw installeer of als ik W10 in VirtualBox installeer.
 
Oem licenties zijn hardware, lees moederbord, gebonden maar komt niet over?
 
Het ging over Win 10 licenties, niet van Win 7..
De laptops hebben vanaf Win 8 al geen licentie-stickers meer....
 
Ik probeer het gewoon. Zo nodig koop ik een licentie. Dank voor de support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan