Dropdown menu in een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piggelmee57

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2019
Berichten
7
Goede dag mede forum leden

Ik heb een vraag, heb dit forum al doorgespit maar kom niet tot de oplossing

Om een rapport te kunnen maken wil ik kunnen kiezen van welke leverancier ik de gegevens wil ophalen

In formulieren enz lukt me dit maar ik weet niet of het uberhaupt kan om dit via een query te doen

Hoor graag

Groet

Jan
 
In formulieren enz lukt me dit maar ik weet niet of het uberhaupt kan om dit via een query te doen
Simpele vraag, simpel antwoord. Nee. Tegenvraag: wat mankeert er aan een formulier? Die zijn nou juist voor dit soort zaken bedacht....
 
Niets, maar hoopte die stap te kunnen overslaan, gaan we het via een formulier proberen
Bedankt iig.
 
Ik zie het niet als een stap overslaan. Al was het maar omdat het in het gebruik (rapport met een filter openen) net zo makkelijk en net zo snel is :). Om niet te zeggen: sneller, want een gebruiker mag natuurlijk nooit zelf bij de tabellen en queries komen :D.
 
Je kan natuurlijk van de query die aan de basis van je formulier ligt een parameter query maken. Als je in de criteriumlijn van het veld 'Leveranciersnaam' een criterium als Like "*" & [Geef de leveranciersnaam] & "*" typt dan komt Access het onbekende veld [Geef de leveranciersnaam] tegen en vraagt in de runtime om dit op te lossen. De wildcard * voor en na de naam zorgt ervoor dat je een deel van de naam kan typen. je kan elke keer dat je de query draait een andere leverancier opgeven. Het is misschien niet zo netjes als een drop-down, maar kan een oplossing zijn.
 
@Noella: TS gaf in de vraag al aan dat het prima lukt via een formulier, dus die werkwijze is al bekend :). En overigens is een keuzelijst dan een stuk handiger dan een wildcard criterium.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan