updates w10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, de laatste tijd worden de windows 10 updates automatisch gedownload en geinstalleerd als ik de pc (medion) aanzet, dit was voorheen niet; ik wil dit niet, want dan kan ik niks op de pc doen, omdat hij dan heeeeeeeeeel langzaam reageert of helemaal niet. Is dit updaten/downlaoden aan te passen en zoja hoe ?
 
Je kan bij updates ook een bepaalde tijd instellen op welk moment Windows de updates download. Dat kan bijvoorbeeld tijdens etenstijd zijn.
 
en waar zou dat ingesteld kunnen worden ?
om 17.00 uur gaat de pc uit en 'smorgens rond 8 uur zet ik hem aan, dan begint die automatisch te updaten (downloaden en installeren), waardoor ik niks anders kan doen, want de
mail opent dan heel langzaam en ook bv de krant lezen op het net, wat dus irritant is; ik wil die updates graag zelf bepalen wanneer die geinstalleerd moeten worden en niet Microsoft !
zie de instelling:instelling.JPG
 
Je kunt via "Gebruikstijden wijzigen" alleen de tijd instellen dat je de pc gebruikt zodat er binnen dat tijdvak niet opnieuw wordt opgestart maar bepalen wanneer de updates gedownload en geïnstalleerd worden kun je niet.
 
dat is dus ingesteld (tussen 6 en 17 uur), vind het dus vreemd dat gistermorgen toen ik de pc aanzette om 7.45 uur deze update ineens begon te donwlaoden en installeren, zie afb
01.png
 
Je kunt natuurlijk ook overstappen naar een Linux distributie, aan de updates van W10 valt weinig te doen, hoofdzakelijk om de virus definities er door te krijgen al maak je geen gebruik van Microsoft/WEindows Defender heb je er toch last van.
 
Dat schreef ik toch...?
Je kunt aangeven tussen welke tijden er niet opnieuw wordt opgestart als er updates gedownload en geïnstalleerd zijn maar niet op welk moment / tijd de updates gedownload en geïnstalleerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan