• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere keuzelijsten afhankelijk van 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demetrya

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2011
Berichten
10
Goedemorgen,

Voor een tabel ben ik bezig met het structureren vereenvoudigen van gegevens. Hiervoor wil ik afhankelijke keuzelijsten gebruiken. De getrapte keuzelijsten zijn geen probleem. Echter wil ik nu 3 keuzelijsten maken (kolom B, C en E) met andere lijsten die allen afhankelijk zijn van de keuze in kolom A. De lijsten staan op het tabblad Afhankelijke keuzelijst en zijn allen voorzien van naam. Met substitueren heb ik geprobeerd om de keuzelijst in cel C of E de juiste te maken. Dit lukt voor 1 keuzemogelijkheid in kolom A (bijvoorbeeld execute). De formule die ik daarvoor heb gebruikt in de gegevensvalidatie is =INDIRECT(SUBSTITUEREN(A2;"Execute";"ExecuteA")). Als ik dan Execute selecteer, zie ik in kolom C de juiste keuzelijst. Het lukt me echter niet om de andere 3 opties/ lijstnamen op te nemen in de formule.

In de bijlage het voorbeeld. Alvast bedankt voor de hulp
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    25,2 KB · Weergaven: 47
Met deze formule in de validatie
Code:
=VERSCHUIVING('Afhankelijke keuzelijst'!$A$1;1;VERGELIJKEN($A2&" "&B$1;'Afhankelijke keuzelijst'!$B$1:$M$1;0);AANTALARG(VERSCHUIVING('Afhankelijke keuzelijst'!$A:$A;;VERGELIJKEN($A2&" "&B$1;'Afhankelijke keuzelijst'!$B$1:$M$1;0)))-1)
moet het lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan