• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen overnemen in nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingmarvdsteen

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2019
Berichten
5
Hallo,

Vanuit een database exporteer ik ruwe data naar excel en wil vanuit de verschillende kolommen en rijen informatie halen, zodat automatisch aantallen worden opgeteld etc. In de export zijn zowel cijfers en teksten opgenomen. Ik wil weten hoe vaak een bepaalde tekst voor komt als wordt voldaan aan een bepaalde voorwaarde in een andere cel.
In kolom I staan verschillende namen (tekst) en het antwoord in kolom AB staat een resultaat (tekst). Als in kolom I wordt voldaan aan de juiste naam EN in kolom AB wordt voldaan aan het resultaat dat ik vraag, moet deze op worden genomen als 1, omdat deze combinatie 1 keer voor komt. Nu kan het voor komen dat meerdere keren in de export aan deze voorwaarde wordt voldaan en dan moet de uitkomst van de formule uiteraard dit noteren.
Kan iemand mij helpen met de formule die ik kan gebruiken?
 
Waar is je voorbeeldbestand?

Helaas kan ik wegens privacy gevoelige informatie de bestand niet delen. Mocht ik extra toe moeten lichten dan hoor ik dat graag. Ik wil in eerste instantie weten of het mogelijk is wat ik wil en zo ja welke formule ik kan gebruiken
 
Vervang in je voorbeeldbestand privacygevoelige gegevens door voorbeeldgegevens.
 
Bestand toegevoegd

Bestand toegevoegd
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand.xlsx
    18 KB · Weergaven: 16
Hiervoor is de functie AANTALLEN.ALS geschikt.
Het valt op dat er vrij veel spaties voorkomen in de tekst "Goed gekeurd ".
Het werkwoord goedkeuren bevat geen spatie. Bovendien staat er een spatie achter de tekst. Dit luistert nauw voor excel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand.xlsx
    18,3 KB · Weergaven: 17
Hiervoor is de functie AANTALLEN.ALS geschikt.
Het valt op dat er vrij veel spaties voorkomen in de tekst "Goed gekeurd ".
Het werkwoord goedkeuren bevat geen spatie. Bovendien staat er een spatie achter de tekst. Dit luistert nauw voor excel.

Met die formule ben ik bekend. Nu wil ik echter alleen weten hoe vaak iets goedgekeurd per persoon. Met de normale formule aantallen.als pakt hij het aantal in de gehele kolom en niet specifiek bij een naam die in een andere kolom staat.
 
Ik zou een draaitabel gebruiken. Dan kan je ook eenvoudig filteren op de andere resultaten.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand (3).xlsx
    381 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan