• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Css opmaak verwijderen uit cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
91
Ik heb een database naar excel geëxporteerd om de database te kunnen analyseren. Echter heeft de tekst in de database een opmaak, die nu ook wordt geëxporteerd naar excel en geeft dus vervuiling aan mijn te analyseren informatie. Hier een voorbeeld van de tekst. Hoe kan ik deze css-opmaak verwijderen ui alle cellen?

<p><font size="2"><strong><u><font color="#ff0000">Wijzigen </font>van een <font color="#ff0000">account</font>:</u></strong></font></p><p><font size="2"><br></font></p><p><font size="2">Indien het gaat om een wijziging van afdeling / functie verzoeken wij dit 1 week voor aanvang in te dienen.</font></p><p><font size="2"><br></font></p><p><font size="2">Na de aanpassing van het Netwerk account (<strong>op de aangegeven datum</strong>) word de melding <strong>doorgezet naar ......</strong> om de rechten aan te passen.</font></p><p><font size="2"><br></font></p>
 
Lijk mij een .xml bestand die je moet importeren in Excel.
 
Met zoeken naar <*> en vervangen door niets schoon je het bestandje aardig op.
 
Ochja, natuurlijk. Ik zat veel te moeilijk te denken. Ik ga er mee aan de gang.
 
Officieel is dit geen CSS-opmaak, maar old-skoel HTML-opmaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan