Refreshen van W10 werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
W10 heeft de optie om via instellingen>herstel W10 volledig te refreshen waarbij alle persoonlijke bestanden en instellingen worden verwijderd. Ik heb een oude maar prima werkende Thinkpad X61 met legale W10 waarbij ik dit refreshen 'volgens het boekje' doe. Toch krijg ik aan het einde van het proces de melding dat er niets is verwijderd. Er is dan inderdaad niets gebeurd. Een tweede poging gaf die melding niet. Maar na de automatische herstart was er weer niets gebeurd. Ook nog eens geprobeerd met een oude maar prima werkende X60s met W10. Hetzelfde verhaal. Waarom werkt refreshen niet? Mijn doel is een schone laptop met alleen W10 en ik heb geen dvd meer om het daarmee te refreshen.
 
Je kan met de Media Creation Tool van Microsoft ook een opstart USB-stick maken met Windows 10 erop.
 
Herstel naar fabrieksinstellingen levert ook niets op..?
Daarbij wordt ook alle data verwijderd...
 
Wat ik doe is 'Herstel naar fabrieksinstellingen'. Daarbij kun je kiezen uit 'behoud bestanden' of 'alles weg'. Heb beide geprobeerd. Werkt niet. Ben dus benieuwd waarom niet.
 
Dan is het simpel, gewoon een nieuwe installatie uitvoeren zoals @PHP4U reeds eerder opmerkte, snelste manier en je bent gegarandeerd alle zooi kwijt.
 
Na 4 pogingen om de X61 'volgens het boekje' te refreshen met als resultaat de melding 'er is niets gewijzigd' een iso gedownload en op een dvd gebrand. Toch eigenwijs nog 1x gepoogd te refreshen en toen werkte refreshen ineens wel! Vervolgens een 32bits iso voor de X60s gedownload en op dvd gebrand, maar hij bleef gewoon opstarten, ook na het aanpassen van de boot volgorde. Mijn zoon (student ict) heeft het gisteravond wel voor elkaar gekregen, maar die negeert altijd de microsoft manuals van internet, vind een dvd branden onzin en heeft zijn eigen oplossingen (die mij boven de pet gaan). Ergo: beide Thinkpads hebben weer een verse, schone W10. Dank voor de support.
 
Een aardje naar je vaartje hebben, zal toch wel iets opgaan...
1. Iepers: e'ned e noartje noar zen voartje (=zo vader, zo zoon)
2. Genneps: Zo pot, zoo dèkkel (=zo vader, zo zoon)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan