hal.dll daar is ie weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had geluk... de schijf-boosdoener snel gevonden en uitgeschakeld. Toen verscheen er een goed werkende Windows. De directie had een andere schijf uitgekozen om de nieuwe Windows op te installeren en die C genoemd, mijn oude C met de corrupte Windows heet nu E. So far so good. Nu worstel ik al dagen om ermee op internet te kunnen. LANverbinding werkt goed, heb alles tig-keer nagelopen. Maar ja, ik wil het topic niet vervuilen met deze andere kwestie... Ik moet hierover zeker een nieuw topic beginnen?

Wat ik nog graag wil weten is of er nog iets te beginnen is met de corrupte Windows. Als ik die start verschijnt nog steeds de melding van de ontbrekende hal.dll.
 
Laatst bewerkt:
Wordt de pc wel gezien in de router met die nieuwe XP installatie..?
Staan er geen uitroep- / vraagtekens bij de hardware-onderdelen in Apparaatbeheer..?
 
Ja, de router ziet de pc.
Apparaatbeheer: vraagteken/uitroepteken multimediacontroller en onbekend apparaat.
 
Er ontbreken dus drivers, download ze bij de moederbord-fabrikant en installeer ze.
Daarna zal het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn..
 
Heb gedownload (hoewel ik ook nog wel de oorspronkelijke cd heb - misschien waren er 2?) maar nu moet ik het bestand nog zien te branden op mijn Macbook. Vooralsnog lukt dat niet! Morgen verder, slaap wel en bedankt voor de hulp!
 
Hoezo branden..? Je kunt het toch, uitgepakt, op een usbstick zetten..?
 
Had ik gedacht. Een USB-stick geschikt voor Mac en W-XP is geen vanzelfsprekendheid.
Vond wat aanwijzingen, maar die gelden niet voor mij. 'Partitioneren' is steeds geen optie als ik Mac op de stick loslaat.
 
Wie heeft het over partitioneren..?
Je kunt die stick op een Mac gewoon formateren in FAT32, hoe je dat doet lees je hier.
Je pakt daarna de drivers uit in een map en kopieert deze mao vervolgens naar de stick.
 
Het lukt me niet om het bestand op de stick te zetten.
Of, met een andere stick waarbij dat wel lukt kan Windows het niet lezen.
 
De oplossing is dan om dat bij iemand te doen die wel over een werkende Windows-pc beschikt...
 
Ja, maar als ik het goed zie heeft niemand in mijn omgeving nog Windows.
Als ik weer moed heb ga ik het opnieuw proberen.
Tot later. :D

Even tot bezinning komen ;)
Ik heb de oorspronkelijke cd met drivers van het moederboard (en het is er één) en die heb ik helemaal geïnstalleerd.
(Dus dat van die drivers downloaden en het gelazer met die usb-sticks was nergens voor nodig.)

Dus de ontbrekende driver voor de 'multimediacontroller' en het 'onbekende apparaat' zijn daar niet te vinden. Ik herinner me van vroegere installaties van Windows ellende met die multimediacontroller, ellenlang zoeken. Stomstom dat ik geen aantekening heb gemaakt van de uiteindelijke oplossing.

Nog een waarneming: mijn router ziet wel de pc-in-kwestie, maar ik kan vanuit deze pc niet inloggen op de router, nu ja misschien wel logisch want ik kan überhaupt nergens inloggen.

Tja, ik heb op dit moment geen concrete vraag. Bidden?

Mijn gebeden zijn niet verhoord.
Heb inmiddels de nieuwe XP-installatie kunnen updaten naar SP3. Maar internet, ho maar. Heb mijn macbook aan de kabel van de XP gehangen, meteen verbinding!
Ik probeerde ook te upgraden naar Windows 7, maar ook dat gaat niet zonder internet. Dwz., ik wilde niet de hele schijf wissen, dus het moest een upgrade-installatie worden.
Ontdekte ook dat er 'iets is' met de Hauppauge-kaart die er in zit, wie weet zit daar het probleem met de ontbrekende multimediacontroller. Maar kan dat de oorzaak zijn van geen internet?

Ook zo irritant: de netwerkverbinding werkt dus wel en soms! zie ik die oude PC in het netwerk op mijn macbook, maar.... niet altijd en ik weet niet waar dat nu weer aan ligt.

Maar, dat van die Hauppauge-kaart ga ik nog onderzoeken... (Evt. haal ik hem er gewoon uit.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Samenvattend, apparaatbeheer is schoon, de pc is in netwerk zichtbaar, er is zowel bekabeld als draadloos netwerk, MAAR dus geen internet.
 
Had nog een windows 7 - cd liggen. Die geïnstalleerd. Toen bleek eigenlijk dat het hele probleem met ouderdom te maken had. Met veel moeite (eerst zonder internet) Window 7 ge-update. Met de ge-update browser was internet weer mogelijk!

Probleem opgelost

Dwz het internetprobleem. Het oorspronkelijke probleem, het HAL.DLL - probleem niet, maar daar had ik me al bij neergelegd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan