• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen selecteren obv waarde in cel op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
84
Hoi forumleden,

Aangezien mijn kennis van VBA heel basis is. Het lezen gaat na mijn idee al redelijk, maar het schrijven gaat echt stapje voor stapje.

Ik heb met behulp van dit forum gevonden hoe ik een waarde in een cel kan gebruiken in een VBA kan gebruiken. Wil zo wie zo dit forum een compliment:thumb: geven want heb al aardig wat gevonden om mijn bestanden te verbeteren.

Het werkt nu goed als ik bij "Weeknummer kiezen" een 1,2 of 3 invoer. En daarna op "Gaat naar" klik. gaat deze keurig naar het gewenste weeknr. Maar als ik 4,5 of 6 in voer deze weken staan op blad2 lukt het me niet om deze daar ook te vinden.

I.v.m. de huidige opbouw van het originele bestand heb ik er voor gekozen om de cellen die samen het weeknr te verwerken in lijsten.

Het idee is dat ik de waarde van het userform op blad 1 weg schrijf maar dat hij de lijsten op blad twee selecteert o.b.v. de waar op blad 1
 

Bijlagen

  • Voorbeeld forum weeknr.xlsm
    24,6 KB · Weergaven: 20
Code:
Sub test()
 [COLOR=#ff0000]Application.Goto [/COLOR]Range("week" & Val([B2]))
End Sub
 
Thnx HSV

HSV,

Dank voor je snelle reactie en kan weer verder met het verbeteren van het originele bestand.

:thumb:
 
iets te vroeg gejuicht

Ik was iets te snel.

In mijn voorbeeld staat de marco op blad 1, maar als ik de macro van "Gaat naar" verplaats naar blad 2 dan werkt deze niet meer. En dat moet de situatie worden. Had hem niet duidelijk omschreven en voorbeeld ook niet helemaal correct.

Dus waarde uit het formulier wordt weggeschreven naar blad 1 maar de macro van "Gaat naar" staat nu op blad 2 en moet dus de waar gaan halen van blad 1 cel B2

Heb macro aangepast

Code:
Sub test()
Application.Goto Worksheets("Blad1").Range("week" & Val([B2]))
End Sub

Maar dit werkt niet.
 
Je moet in de VAL functie verwijzen naar het blad.

Code:
Val([blad1!B2]))
 
Laatst bewerkt:
Yes !!! gelukt

Thnx HSV,:thumb:

Het is gelukt en ook heel begrijpelijk als ik het nu lees. Wat ik al zei in mijn eerste bericht het lezen gaat al aardig maar het schrijven nog niet.

Nogmaals dank.
 
Dat heeft even tijd nodig......in de prullenbak en doorrrrr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan