productsleutel Win 10 testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Zou het mogelijk zijn om een productkey van Windows10 Pro te testen (checken) op de werking of geldigheid?
Ik vond n.l. een key die ik tijd geleden met Speccy heb gevonden van mijn pc.
Deze ziet er wel uit zoals het normaal hoort te zijn.
Als die nu werkt zou een schone nieuwe Win10 Pro de oplossing kunnen zijn om weer legaal te werken.
graag reactie.
 
uhh... gewoon proberen lijkt mij de eenvoudigste methode.
 
Tuurlijk, gewoon proberen..
Installeer Windows, vul de key in en kijk wat er gebeurt...
Testen kan niet anders omdat een key wordt gekoppeld aan een hardware vingerafdruk van je systeem.
 
Een Windows 10 Key hoef je niet in te voeren. Die wordt online opgeslagen en ook online gecontroleerd bij iedere installatie. Bij een geldige key is windows direct na installatie weer geactiveerd (mits je internet hebt)
 
Waarom een nieuwe draad? en in de andere draad staat hoe je uitvinden of de key genuine is........
 
Waarom een nieuwe draad? en in de andere draad staat hoe je uitvinden of de key genuine is........

misschien heb je gelijk … maar de vorige " draad " ging over de vraag wat er zou gebeuren als ik zou kiezen voor : andere product sleutel kiezen .
Dus dat dan in een werkende win10 … wat dan de gebeurt ala de key niet geaccepteerd wordt.
Mijn vraag was dus, naar mijn idee, van een andere orde. Hier vraag ik over een bestaande product key. Maar … wat zou het nou eigenlijk?

Tuurlijk, gewoon proberen..
Installeer Windows, vul de key in en kijk wat er gebeurt...
Testen kan niet anders omdat een key wordt gekoppeld aan een hardware vingerafdruk van je systeem.

Maar het gaat hier om een door mij overgenomen PC waarop Windows 10 met een legalisatie door KMSpico was gedaan. Iets wat me toen niet veel duidelijkheid gaf. Echter na snuffelen op Google naar dit fenomeen maakte mij wel ongerust.
Vandaar mijn vraag naar de gevolgen als men misschien een niet geldige key invoert bij : productsleutel wijzigen.

Tuurlijk, gewoon proberen..
Installeer Windows, vul de key in en kijk wat er gebeurt...
Testen kan niet anders omdat een key wordt gekoppeld aan een hardware vingerafdruk van je systeem.

Het gaat hier dus om een werkende windows 10 … met een wat duistere key. Wat als bij invoeren van een andere key blijkt dat die niet werkt. Kom ik dan weer terug in de oude situatie?
Als ik nu met Keyfinder de key opvraag komen er 5 groepen van 5 B's te zien. Wel raar ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het op illegale wijze activeren van Windows ( en Office ) door DenSpike e.a. gebeurd d.m.v. een programmaatje ( KMSPico ) wat een locale KMS-server op je pc installeert en daarbij uit een lijst een VLC gebruikt die vervolgens Windows ( of Office ) als "genuine" bestempelt.
Als je dat KMSPico verwijdert, vervolgens het register opschoont en een echte key invoert zal deze gewoon geactiveerd worden als blijkt dat de key correct is en hoort bij de geïnstalleerde Windows-versie ( Home, Pro etc ).
Je kunt, indien blijkt dat die key niet werkt, de oude situatie herstellen door dat KMSPico weer te installeren en uit te voeren.
Het is niet zo dat deze Windows-versie dan geblacklist wordt ofzo.
 
Het op illegale wijze activeren van Windows ( en Office ) door DenSpike e.a. gebeurd d.m.v. een programmaatje ( KMSPico ) wat een locale KMS-server op je pc installeert en daarbij uit een lijst een VLC gebruikt die vervolgens Windows ( of Office ) als "genuine" bestempelt.
Als je dat KMSPico verwijdert, vervolgens het register opschoont en een echte key invoert zal deze gewoon geactiveerd worden als blijkt dat de key correct is en hoort bij de geïnstalleerde Windows-versie ( Home, Pro etc ).
Je kunt, indien blijkt dat die key niet werkt, de oude situatie herstellen door dat KMSPico weer te installeren en uit te voeren.
Het is niet zo dat deze Windows-versie dan geblacklist wordt ofzo.

Bedankt … ik had dus het program KMSpico al een tijd terug verwijderd .. als ik da zoeken naar iets met de naam KMSpico vind ik niets meer.
Nou vind ik het weer een beetje (erg) vervelend dat … bij niet werkende key … ik KMSpico weer moet installeren. Zelf heb ik dat niet gedaan … het was dus al op deze PC toegepast. Degene die me de PC verkocht maakte me er wel op attent. Dus wees hij erop dat ik niets mocht doen aan dat SPECIALE programmaatje. Op dat moment zei me dat allemaal niks , het werkte , ook nu nog. Ik vraag me af of ik na dat KMSpico te hebben verwijderd er nog vervelende problemen zouden kunnen opdoemen.
Wat betreft het opschonen van het register … de CCleaner laat ik wel vaker het register opschonen. Daarbij weet ik niet of er dan dat Spico ook wordt "aangepakt".
Trouwens , die pc die ik toen overnam is een heel mooi compact toestel . Helemaal gesloten kast en voorzien van een SSD schijf … mooi snel. Kijk evt. maar eens naar DEX 7150. Zie afbeelding onder bericht.
Ik ben verder erg in mijn sas met dit apparaat.
Zou ik toch maar gewoon het maar laten zoals het nu werkt? Ik bedoel … kan altijd toch later , mocht er wat gebeuren.
Mee eens?
Ik hoopte eigenlijk dat bij kiezen voor andere prod.key en dan een melding zou krijgen … ongeldige key of zoiets , dan gewoon weer de eerdere situatie weer wordt gekozen.
veel dank voor je hulp !!

DEX7150.jpg
 
Als het werkt, dan werkt het...
Nadeel van het verwijderen van dat activatie-tooltje is dat je nu niet meer opnieuw kunt activeren als de huidige key geblacklist zou worden of op andere wijze "door de mand" valt,
maar dan kun je evengoed alsnog een andere key invoeren waarvan jij denkt dat die legaal is.
 
Als het werkt, dan werkt het...
Nadeel van het verwijderen van dat activatie-tooltje is dat je nu niet meer opnieuw kunt activeren als de huidige key geblacklist zou worden of op andere wijze "door de mand" valt,
maar dan kun je evengoed alsnog een andere key invoeren waarvan jij denkt dat die legaal is.
Dat opschonen van het register … is dat goed te doen met CCleaner ?
Bij de Instellingen >> Systeem >> Info , zie ik onderin nog steeds : Ondersteuning Den Spike
Unattended

Ik durf eigenlijk niet zo maar bij Productcode wijzigen een andere (goede)code in te voeren. Vraag blijft : ben ik dan van dat Spike gedoe af?
Hopelijk vind je me geen zeur … maar voel me er niet helemaal prettig mee.
 
Dat is gewoon iets in het register, de zgn. OEM info...
Lees dit eens.
Je kunt ook dit kleine programmaatje gebruiken, wel zo snel en eenvoudig.
 
Dat is gewoon iets in het register, de zgn. OEM info...
Lees dit eens.
Je kunt ook dit kleine programmaatje gebruiken, wel zo snel en eenvoudig.

Gedaan zoals je opgaf , via Regedit. naar de OEM >>>
daar vind ik het volgende :
Standaard …………………. geen waarde ingesteld
Logo ………………………….. C:\Windows\System32\OEMLOGO.BMP
Manufactorer ……………. Den Spike Unattended
Model ……………………….. Windows 10 Pro RSS TNG 2019 NLv2
Support URL …………….. https://the_newgeneration.net/
Dat bij de manufactorer is dus die Spike … ook zie ik dat via Instellingen .. Systeem .. Info
En dan bij Ondersteuning die Spike als fabrikant.
Maar het gaat mij nu om dit : Als ik via Instellingen .. Systeem .. Info bij het deel Windows specificaties dat PRODUCT CODE WIJZIGEN kies .. wat geburt er dan? Kan ik dan een andere key invoeren en ben ik dan legaal bezig?

Ook heb ik het kleine programmaatje geopend en daar zie ik inderdaad bij Oem Info Editor: Manufacturer : Den Spike
 
Laatst bewerkt:
Het antwoord daarop is een aantal reacties terug al gegeven...
Die OEM info kun je gewoon aanpassen, hetzij via regedit of dat kleine programmaatje, dat heeft niks te maken met legaal of illegaal.
Nu is het een illegale versie door de activatie via KMSpicoo.
Heb je een andere, legale key, dan wordt de activatie gecontroleerd en idien legaal, wordt er opnieuw geactiveerd.
Of er dan DenSpike, JanDoedel, KeetjeTippel bij de OEM-info staat doet helemaal niet ter zake.
 
Ik zou echt clean beginnen, immers stel er zit een Trojan achter die Den Spike .... tja... meer ga ik er echt niet over zeggen.
 
Van een trojan o.i.d. is bij dit soort unattended ISO's geen sprake, was dat wel zo geweest dan had heel usenet vol gestaan met negatieve commentaren.
Dat KMSpico wordt niet alleen voor Windows-activatie gebruikt maar ook voor MS Office.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan