• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem - gewonnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rotterdam1998

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2019
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik heb momenteel een probleem met een Excel bestand waar ik graag alle informatie in 1 tabblad komt te staan (in dit geval Maps)
Hier zou ik dus graag van de gewonnen battles op bijvoorbeeld abbey I graag zien hoeveel ik er dus heb gewonnen.
Dit wil ik direct ook voor alle maps maken als dit mogelijk is.
Dus dit gaat als volgt: als ik de map en winst of verlies invul zou ik graag het aantal battles willen zien onder gespeeld (let op er is verschil tussen bijvoorbeeld Abbey I en Abbey II zo heeft ieder map 2 keer een gespeeld en gewonnen rating), en dan het aantal gewonnen battles op die map onder gewonnen.
De info hierover staat in het tabblad S12. Het gaat dus vooral om de 2 niet ingevulde kolommen met formules onder Titel.
Graag als het mogelijk is zou ik ook willen dat als ik er dan een extra kolom met games erin zet dat deze ook direct meetelt.
Zou iemand hier een goede formule voor hebben?

Alvast bedankt!!

Rotterdam1998
 

Bijlagen

  • excel_probleem_-_gewonnen (1).xlsx
    68,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Om het genuanceerd te zeggen ik begrijp er niets van. Het is 1 grote doos met samengevoegde cellen er is volgens mij nergens een match op te maken. Vul in het bestand eens handmatig de verwachte uitkomsten in.
 
Het is ondertussen gelukt om het aantal battles op de bepaalde map via een formule in te voegen.
Het gaat dus nu momenteel alleen nog puur om kolom L om dus te kijken hoeveel battles winst je hebt op die bepaalde map.

Alvast bedankt voor de moeite
 

Bijlagen

  • excel_probleem_-_gewonnen (1).xlsx
    68,8 KB · Weergaven: 20
Ben het met VenA eens, ik snap er weinig van.

Je hebt in H4 deze formule staan:
Code:
=SOM.ALS($J$3:M3;$H$3;J4:M4)
Die zoekt in het gebied J3:M3 naar het criterium H3 (Gewonnen) om vervolgens de waarde te zoeken in J4:M4 die daarbij past. Dat levert als resultaat 0, omdat het criterium (Gewonnen) niet in J3:M3 voorkomt. Als je in H3 "winst" invoer (of in L3 'Gewonnen') krijg je wel resultaat, maar zit er geen verschil tussen kolommen GHI en KLM

Kortom: ik snap er weinig van
 
Ik heb dit probleem even aangepast (winst en gewonnen) en voor de duidelijkheid er komen dus meerdere seizoenen en in kolom FGH gaat deze hiervan weer de totalen berekenen.
Ik heb in de bijlage alvast hier ook even een voorbeeld van ingezet.
Misschien heb ik al wel een manier maar dan moet ik even weten hoe ik meerdere niet aangrenzende kolommen in 1 bereik kan van een formule kan zetten.
=AANTALLEN.ALS('S13'!F:F;Maps!B4&" "&Maps!F4;'S13'!G:G;Maps!$H$3) deze formule werkt op zich wel maar dan zou ik dus graag even willen weten hoe ik meerdere niet aangrenzende kolommen in deze formule krijg zodat ik bijvoorbeeld kolom K bij kolom F kan krijgen en kolom L bij kolom G kan krijgen in deze formule.

Ik heb het hier namelijk even als volgt gedaan dat ik 2 kolommen aan de rechter kant van de game heb ingevoegd en hierop de aantallen.als heb laten zoeken. (Dit heb ik alleen pas bij een aantal gedaan van S13.)

Ik hoop zo iets meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Graag hoor ik meer als er nog vragen zijn of oplossingen :thumb:

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • excel_probleem_-_gewonnen (1).xlsx
    138,2 KB · Weergaven: 19
Moet ik naar de oogarts?
Of heb ik iets niet goed begrepen??

In sheet S13 komt Abbey I toch slechts 4 keren voor (D5, N5, AC5 en AF5) ?
Waarom staat er dan 6 in sheets Map, cel K4
Die 4 keren leverden 4 keren winst op maar er staat slechts 1 in cel L4

In sheet S13 komt Abbey II toch slechts 2 keren voor (S5, X5) ?
Waarom staat er dan 4 in sheets Map, cel K5



Persoonlijk denk ik dat opzet van het geheel niet ok is en (zéér véél) fouten tot gevolg zal hebben.
Beter ware één tabel te maken met volgende kolommen

Game name
Game base
Season
Date
Won/Lost
en dan al dat speler & naam gedoe (die mij niet duidelijk is)

In sheet Maps werk je dan met een PivotTable of gebruik je formules (oa. CountIfs)
Maar dat is een persoonlijk gevoel... ... ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan