Netwerknaam verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
goede morgen, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe router van ziggo. ik heb geprobeerd de oude router in te stellen als wifi versterker maar ben daarmee gestopt. daarna is op mijn laptop ineens de naam van mijn netwerk verdwenen waardoor ik daarmee niet meer kan verbinden.
gelukkig heb ik nog een 2e netwerk. wat kan er aan de hand zijn?
ik kan wel gewoon inloggen op mijn nieuwe router .
 
Laatst bewerkt:
Als een reset via het kleine resetgaatje (30 sec. ingedrukt houden) niet helpt.
En tevens het powerledje uitgaat na rebooten dan is het modem kapot.
 
ik heb geprobeerd de oude router in te stellen als wifi versterker
Leg eens uit wat je gedaan hebt dan..?
Als je de oude router via een netwerkkabel aansluit ( in 1 van de 4 LAN-poorten, dus niet op de WAN-poort ) moet je de DHCP-server uitzetten.
De nieuwe router zorgt dan voor het uitdelen van de IP-adressen en de netwerknaam is dan die van de nieuwe router.
Meer hoef je niet in stellen op de oude router.
Wijzigen van netwerknaam en gebeurd in de nieuwe router, in de oude kun je wel het WiFi-kanaal wijzigen...
 
dank voor jullie reactie. ik heb een zachte reset gedaan en alles werkt weer.
alleen wil ik nog steeds de oude router als wifiversterker gebruiken. dus dat moet ik nog googelen.
 
Is hierboven uitgelegd.
Je oude router als repeater gebruiken, dus zonder netwerkkabel is volgens mij niet mogelijk.
 
hoi scraphead

ik heb in de oude ziggo modem/router de DHCP server uitgezet, de router met een LAN kabel aangesloten maar krijg nog steeds de naam van de oude router te zien. als ik daar op inlog is dat een tweede netwerk maar dat wil ik niet.
wat moet ik nog meer in de oude router aanpassen om die als repeater te krijgen?
 
Je moet die oude router met die netwerkkabel aan je pc hangen en dan inloggen.
Onder de afdeling WiFi van de routersoftware kun je dan de SSID ( WiFi netwerknaam ) en wachtwoord aanpassen naar dezelfde als van de nieuwe routeren eventueel het kanaal wijzigen indien nodig.
Daarna uiteraard de wijzigingen opslaan en dan zou het opgelost moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan