• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eekhoorn666

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
5
Hallo,

Ik ben bezig om een wedstrijdschema op te zetten waarin op basis van de ingevulde uitslagen ook een ranking opgebouwd moet worden.
Nou zit ik bij het vaststellen van de uitslag met een probleem.
Laat ik eerst even een schets maken van wat ik bedoel (het lukt helaas niet om een screenshot van Excel bij te voegen ddus ik moet het even omschrijven).

in cel a1 staat de naam "speler 1", in b1 het aantal gewonnen sets van speler 1, in c1 het aantal gewonnen sets van speler 2 en in d1 de naam "speler 2".
vervolgens staan in de 3 regels eronder de uitslagen in kolommen b en c.
Als de waarde in kolom b hoger is dan in c moet er in b1 1 bij worden opgeteld, dit krijg ik niet goed voor elkaar.

ik had het als volgt geprobeerd: =als(b2>c2;1;0)&als(b3>c3;1;0)&als(b4>c4;1;0)

het resultaat is dat in b1 dan achter elkaar bijv. 011 staat i.p.v. 2, dit in het geval speler 1 de 2e en 3e set heeft gewonnen.

Hoe zou ik dit werkend kunnen krijgen, eventueel ook wat compacter geformuleerd.

Sorry voor de gebrekkige uitleg, ik zie mensen vaak voorbeelden bijvoegen van Excel maar ik weet niet hoe dat moet.
 
Ik ga de formule niet verbeteren, maar wel een oplossing geven:
& veranderen in +

Ach, kan het ook niet laten (je vraagt er expliciet om zie ik nu).
Code:
=(B2>C2)+(B3>C3)+(B4>C4)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en insgelijks.

Als het bereik groter is dan die paar cellen, gebruik dan...
Code:
=SOMPRODUCT((B2:B10>C2:C10)*1)

....ipv alles achter elkaar te knopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan