Muziek nummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke versie van Office heb je?
Is Office wel met VBA geïnstalleerd?
Staat in het Vertrouwenscentrum het mogen gebruiken van macro's wel aan?
 
Met macro's ingeschakeld werkt het wel. Dan opent zich het venster waar je de map kunt selecteren en dan druk je op OK en in kolom A de oude en C de nieuwe naam met nummer.
 
Jammer dat je niet even kijkt naar Métamorphose. Zeer gemakkelijk te doen. Tabblad Nummering en Hoofd instellen. Methode van nummering instellen in het tabblad Nummering.

Tabblad Hoofd > Voeg in aanvinken, aan positie 0 :numb:._ het streepje is geen streepje maar een spatie

okay zal ik proberen. bedankt
 
Welke versie van Office heb je?
Is Office wel met VBA geïnstalleerd?
Staat in het Vertrouwenscentrum het mogen gebruiken van macro's wel aan?

Ik heb office 2016 weet niet of VBA is geinstalleerd.
ik zal ander programma proberen.
 
Jammer dat je niet even kijkt naar Métamorphose. Zeer gemakkelijk te doen. Tabblad Nummering en Hoofd instellen. Methode van nummering instellen in het tabblad Nummering.

Tabblad Hoofd > Voeg in aanvinken, aan positie 0 :numb:._ het streepje is geen streepje maar een spatie

Ik zie nergens een programma hiervan op google.
 
Een bestaande bestandsnaam vooraf laten gaan van een nummer is hetzelfde als het bestand hernoemen.
 
Een bestaande bestandsnaam vooraf laten gaan van een nummer is hetzelfde als het bestand hernoemen.

Ja maar bij dit programma krijgen alle bestanden een nummer met dezelfde naam. De titel van het lied moet blijven dus niet veranderen.
 
Dat is exact wat ik voor je deed in dat Excel document.
AAA.mp3 wordt 001. AAA.mp3
BBB.mp3 wordt 002. BBB.mp3
Enz.

Als je dat niet bedoelt heb ik geen idee wat dan wel.
 
Laatst bewerkt:
Zeer gemakkelijk te doen. Tabblad Nummering en Hoofd instellen. Methode van nummering instellen in het tabblad Nummering.

Tabblad Hoofd > Voeg in aanvinken, aan positie 0 :numb:._ het streepje is geen streepje maar een spatie

Zal twee screenshots plaatsen met de instellingen.

Ga op de map staan en dan > Rechtermuisknop > Open met Métamorphose en doe de instellingen.
Tabblad Nummering_02.jpg
Tabblad Hoofd_01.jpg

Let even niet op de gebruikte namen, de nummering (in nieuwe naam) klopt.

Nummering
Numerical > Fixed pad width is het aantal cijfers (experimenteer). Start op 1 en tel er 1 bij (count by:') 1

Hoofd
Voeg in aanvinken > Positie 0 is vòòr het woord. Achter het lichtgrijze "tekens" typ je :numb:._

geen streepje typen maar dat is een spatie.

Je kunt de wijzigingen direct zien als je Automatic Preview aangevinkt hebt.
Dus doe je wat fout kijk dan naar het resultaat! Dan heb je zo door hoe het werkt.

Dat is exact wat ik voor je deed in dat Excel document.
AAA.mp3 wordt 001. AAA.mp3
BBB.mp3 wordt 002. BBB.mp3
Enz. Als je dat niet bedoelt heb ik geen idee wat dan wel.

Dat bestand van Edmoor werkt prima maar macro's moeten wel ingeschakeld staan. Ik werk met Excel 2007. Wel of niet VBA dat weet ik niet hoe dat zit.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar ik kan die map met mp3 bestanden niet open in het exel werkblad
 
Zeer gemakkelijk te doen. Tabblad Nummering en Hoofd instellen. Methode van nummering instellen in het tabblad Nummering.

Tabblad Hoofd > Voeg in aanvinken, aan positie 0 :numb:._ het streepje is geen streepje maar een spatie

Zal twee screenshots plaatsen met de instellingen.

Ga op de map staan en dan > Rechtermuisknop > Open met Métamorphose en doe de instellingen.
Bekijk bijlage 339891
Bekijk bijlage 339892

Let even niet op de gebruikte namen, de nummering (in nieuwe naam) klopt.

Nummering
Numerical > Fixed pad width is het aantal cijfers (experimenteer). Start op 1 en tel er 1 bij (count by:') 1

Hoofd
Voeg in aanvinken > Positie 0 is vòòr het woord. Achter het lichtgrijze "tekens" typ je :numb:._

geen streepje typen maar dat is een spatie.

Je kunt de wijzigingen direct zien als je Automatic Preview aangevinkt hebt.
Dus doe je wat fout kijk dan naar het resultaat! Dan heb je zo door hoe het werkt.



Dat bestand van Edmoor werkt prima maar macro's moeten wel ingeschakeld staan. Ik werk met Excel 2007. Wel of niet VBA dat weet ik niet hoe dat zit.

Dit is exact wat ik bedoel. Maar ik kan dit programma nergens vinden met Google.
 
Laatst bewerkt:
Metamorphose gevonden en geprobeerd. Dit is exact wat ik zocht. Iedereen hartelijk bedankt voor de tips.
 
Dus je hebt wat ik opgaf al nagekeken?
Gewoon alles te snel willen doen. De reden dat het in Excel niet direct werkt, is dat de map die je selecteert leeg is (in het scherm). Druk je op OK dan staan de bestanden met de extensie mp3 wel links in Excel ook dat zie je niet direct (moet schuiven).
Als je dan alles te snel doet, denk je dat het niet werkt. Maar goed en zijn genoeg mogelijkheden door de mensen aangedragen.

En Lowa, doe me de volgende keer een groot plezier door niet te quoten. Quoten verpest de topic door ellenlange dubbele teksten. Zeer vervelend om te lezen. Engelstalige fora zijn daar erg goed in omdat ze gebrek hebben aan goede tekst. Op Helpmij.nl komen we met goede uitleg en lossen zaken op.

Mooi dat het uiteindelijk gelukt is.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Okay nogmaals hartelijk bedankt.
Nu ik 1maal hier ben is er nog een mogelijkheid voor een batch om liederen die al een nummer ervoor hebben het nummer te verwijderen om op nieuw te nummeren:p.
 
Bedoel je dat als grap of serieus? In geval van het laatste:

Kies tabblad Hoofd en Wijzig lengte > Knippen > naar: 5 tekens (afhankelijk van aantal tekens in de nummering) van de : links

zie nieuwe naam > Goed > Go
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan