Muziek nummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
613
Hi is er een optie in Windows of een ander programma om een map met muziek bv mp3 automatisch te nummeren van 1 tot 200 bv.
 
En wat bedoel je precies met "nummeren"?
 
Kijk eens naar Advanced Renamer en Métamorphose.
 
Ik heb dit progje:
https://www.bulkrenameutility.co.uk/Download.php
maar ik weet niet wat dit allemaal kan. Helemaal rechts in het scherm staat echter iets over nummering en increment dus het zou kunnen.
Zie het stukje screenshot. (Het progje biedt veel mogelijkheden)
 

Bijlagen

  • Moet weg.jpg
    Moet weg.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 178
Laatst bewerkt:
En wat bedoel je precies met "nummeren"?

Stel ik heb 100 liederen in een map dan wil ze nummeren van 1 tot honderd zodat een lied een vast nummer krijgt bv nr 39 en dat ik het de volgende keer sneller kan opzoeken op mijn autoradio.
 
Dus de bestandsnamen van de MP3's moeten alleen een nummer er voor krijgen?
Welicht dat 1 van de hierboven gesuggereerde programma's dat kan.
Anders kan het simpel met een stukje VB Script.
 
Dus de bestandsnamen van de MP3's moeten alleen een nummer er voor krijgen?
Welicht dat 1 van de hierboven gesuggereerde programma's dat kan.
Anders kan het simpel met een stukje VB Script.

Okay zal ik proberen. Bedankt
 
Als je Office gebruikt kan het nog makkelijker met een Excel documentje en een stukje VBA er achter.
 
Gebruik MP3Tag; is gratis en kan je behoorlijk bestanden (en tags) mee hernoemen.
 
Heb mp3tag geïnstalleerd maar ik zie nergens een mogelijk om een muziek map opnieuw te nummeren. Wel te hernoemen en dat is niet wat ik wil
 
Het is niet duidelijk wat je nu precies wilt.
Wil je de individuele MP3 bestanden nummeren of de verschillende mappen waar deze in zitten?
 
Muziek bestanden electeren. Ga naar wizard autonummering. Maar wat wil je precies...
 
Het is niet duidelijk wat je nu precies wilt.
Wil je de individuele MP3 bestanden nummeren of de verschillende mappen waar deze in zitten?

In 1 map wil ik b.v. 100 liederen automatisch nummeren van 1 tot 100 met een punt achter het nummer met behoud van naam lied dus 1. Love me tender/
2. Say goodbye/etc. Zodat ze een vast nummer krijgen als ik ze weer wil opzoeken b.v lied 50
 
Heb je Excel?
Kijk dan eens naar dit document:
Bekijk bijlage MP3 Nummeren.xlsm

Druk op de knop "Selecteer folder"
Deze vult in kolom A de gevonden MP3 bestanden en laat in kolom C zien wat het na het hernoemen zal zijn.
Wijzig eventueel het e.e.a. in kolom C en druk dan op de knop "Hernoem bestanden"
Zodra de kolommen weer leeg zijn is hij gereed.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet even kijkt naar Métamorphose. Zeer gemakkelijk te doen. Tabblad Nummering en Hoofd instellen. Methode van nummering instellen in het tabblad Nummering.

Tabblad Hoofd > Voeg in aanvinken, aan positie 0 :numb:._ het streepje is geen streepje maar een spatie
 
Heb je Excel?
Kijk dan eens naar dit document:
Bekijk bijlage 339889

Druk op de knop "Selecteer folder"
Deze vult in kolom A de gevonden MP3 bestanden en laat in kolom C zien wat het na het hernoemen zal zijn.
Wijzig eventueel het e.e.a. in kolom C en druk dan op de knop "Hernoem bestanden"
Zodra de kolommen weer leeg zijn is hij gereed.

Ik heb het document geopend in exel maar als ik op knop "selecteer folder" klik gebeurt er niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan