Probleem met SONY BD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik heb 2 identieke BD spelers. Als ik een DVD brand, speelt hij wel op de ene af, maar niet op de andere.
Ik heb inmiddels 5 merken DVD's geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde m elding.
Hoe is dat te verhelpen?
Hij draait wel andere DVD's af.
Groet,
Martin
 
Zou eens de handleiding erbij nemen van deze toestellen.
 
Als ik een DVD brand, speelt hij wel op de ene af, maar niet op de andere.

Hij draait wel andere DVD's af.


Aan de snelheid van het branden. Het kan. Nog twijfels wat de spelers aankan van systeem. -Dat gaat Martin moeten uitzoeken. Of meer gegevens doorgeven.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor ik begrijp er niets van?

Ik heb 2 identieke BD spelers. Als ik een DVD brand, speelt hij wel op de ene af, maar niet op de andere.
Hier aan de dvd kan het niet liggen.

Ik heb inmiddels 5 merken DVD's geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde melding.
Welk merk dat zou ik eens graag weten.

En? Zijn het wel DVD spelers of zijn het Blue-ray spelers.
 
Wat ik bedoel is dat als je zegt een melding te krijgen dat je die er dan ook even bij moet vermelden.
Meldingen worden niet voor niets gegeven. De geven een indicatie van wat er aan de kan kan zijn.

Aan TS gericht dus.
 
Zijn het echt 2 identieke spelers?
Check de firmware versie van beide.
En een merk en type van de speler incl de foutmelding(en) zou niet onontbeerlijk zijn als je dit in je startpost had gemeld.
 
Het blijkt, dat hij alles afspeelt, behalve AVCHD bestanden en die gebruik ik veel.
Toch slijtage?
 
Beetje vreemd, de ene speelt wèl AVCHD en de ander niet, zijn ze toch niet identiek, zal 1 van de 2 toch andere firmware draaien.
Dat had @jackall ook reeds opgemerkt maar daar reageer je niet op ?
 
Sorry, maar de firmware was identiek.
 
Had ik moeten zeggen.Sorry, maar beiden hebben recent de laatste firmware-update gehad.
 
Dan zit het probleem op 1 of andere manier in de calibratie van de laser of de lasers lichtsterkte...
 
Gezien de leeftijd van de speler zou het eens het einde kunnen zijn. In ieder geval kan ik nog wel dvd en bv schijven afspelen, in ieder geval bedankt.
 
Hallo

Korrekt typenr opgeven van dit toestel is nuttige (ontbrekende) info.

Vermelding merk van gebruikte schijfjes vind ik ook niet terug ...


Ik vermoed dat sony wel meer dan 1 model heeft gemaakt ...

Laser zuiver maken zal vermoedelijk wel niet helpen , maar zou ik toch niet nalaten om toch eens te doen.

Doe dit manueel , met een "oorstokje" , een reinigings c.d. is meestal net niet goed genoeg ...

Terwijl dit toestel dan toch geopend is , controleren of de hardware hetzelfde is .... (nrs op p.c.b. controleren , etc ...)

Mochten de serienrs van beide toestel ver uiteen liggen , dan zijn de printplaten zo goed zeker niet identiek ...

In extremis zou je de leesoptiek kunnen omruilen , maar of het sop de kolen waard is , of dat uw technische kennis zo ver reikt , is maar de vraag .

Peter
 
Het typenummer voor beiden is: BDP-S1100
De DVD's die ik gebruikt heb zijn Philips, verbatum en HP
Aangezien ik er verder geen verstand van heb, ga ik de kastjes niet open maken!
 
Ik heb hem vanwege de leeftijd afgedankt. Moet het dan verder met de andere doen.
Bedankt, voor alle suggesties.
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan