Mijn (Nord)VPN avontuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

datkomtervan

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
22
Beste vrienden,

Enige tijd geleden heb ik een VPN abonnement genomen bij NordVPN, omdat ik op dat VPN gebied een volkomen leek ben/was heb ik mij eerst eens goed " ingelezen" en kwam tot de conclusie dat dit een ideale oplossing is voor een heleboel " Internet ellende " .
Eenmaal het abonnement aangeschaft ben ik eerst maar eens begonnen met 1 PC via NordVPN te gaan gebruiken, de instellingen zijn een " fluitje van een cent" , na het installeren van de software krijg je de keus uit een wereldwijd aanbod van servers, ik heb voor Estland gekozen omdat die server (voor mij althans) razendsnel is.
Toen begon ik toch het gevoel te krijgen om dieper op die materie in te willen gaan en meer apparatuur via VPN te laten lopen, maar toch wilde ik een soort tweedelig netwerk , 1 "gewoon" Ziggo netwerk waar de TV en de Apple TV op kan werken , en 1 Subnetwerk waar de computers , telefoons , en media-apparaten op kunnen worden aangesloten.
Nou begreep ik dat je voorheen bij NordVPN maar 6 dingen kon aansluiten, echter een paar dagen geleden kreeg ik van NordVPN een mailtje waarin werd vermeld dat je met een Router niet overal NordVPN software hoeft te installeren , maar zonder meer op de router kunt aansluiten.
Ik bij mij in de kast gedoken , want daar had ik nog een goede Linksys E2000 liggen die al een tijdje van zijn taken was ontheven maar nu weer in functie kon komen , mits ik er Firmware van DD-WRT op kon krijgen, nou dat ging probleemloos.
Diende zich het volgende " probleempje" aan , het installeren van de NordVPN software.
NordVPN heeft op hun website een " Stap voor Stap" begeleiding bij de installatie via DD-WRT firmware, ALLES klopte, en geloof me , het werkte in 1 keer!!!
Was ik even vergeten om de WAP functie van de Linksys E2000 te activeren waardoor het SubNetwerk helemaal open stond , maar na dat te hebben opgelost werkte het perfect! mijn iPad's, GSM, RaspberryPi, Mag254. , en nog snel ook
Dat wilde ik alleen maar even kwijt ,VPN houdt ongewenst " bezoek" , "tracking" en wie weet wat voor andere ellende buiten de deur.

Lotgenoten laat maar wat weten

James
 
:thumb:

Maar: Hoe lang is je opzeg termijn voor deze club?
Want als dit kunt kun je wrs dit ook?
https://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm

Eenmalige uitgaven ca 6-7 tientjes afh van of je er al iets hebt liggen, mss kun je iets overnemen, etc.
Stroomkosten ca als de Linksys E2000 ...
Verder geen abonnementskosten ...

Je kunt overal dan via VPN NL-TV zenders kijken ter wereld.

Je kunt al je spul een vpn bestand geven, het zou ook nog in de Linksys E2000 kunnen als ie ovp aankan, maar dat moet je checken.
Tis maar een idee....
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk een koopje

Ik heb wel even getwijfeld, (in het begin) maar uiteindelijk heb ik een abonnement voor 3 jaar genomen, kwam neer op zo,n € 3,5 euro p.m. , je betaald het 3 jarig abo in 1 keer
ben er blij mee , hebben een heel goede klantendienst, en goed werkende software
 
Nette prijs:thumb:
Kun je in de tussentijd voor de eigen VPN opzet gaan sparen.:p

Via Estland heb je nog wel last van de NPO etc grens restricties..
Kun je ook een NL server kiezen als dat nodig zou zijn?
 
NL server

Ja, ik heb een NL server geprobeerd, is echter niet zo snel, inlogtijd te lang
Misschien word dat in de toekomst beter, NordVPN werkt er hard aan om in de TOP 3 te komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan