Na win 10 opnieuw geinstaleerd te hebben vekeerde weergave JPG files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik had de nodige problemen met win 10 en heb het opnieuw geinstaleerd. Er zijn een paar andere probleempjes voor terug gekomen. Één ervan is dat JPG files openen met de vraag welk programma je wilt gebruiken. Ik wil irfanview gebruiken, maar zoals ik dat doe is er geen mogelijkheid om het op te slaan dat het altijd irfanview gebruikt. Ik selecteer het vanuit wincommander, maar dat blijkt niet te werken. Hoe met het?
 
Bij de installatie van Irfanview kan je opgeven dat het het standaardprogramma voor opgegeven extensies moet zijn.
Dat heb je dan vast niet gedaan.

Dat kan achteraf alsnog.
Start Irfanview als Administrator.
Klik dan in Irfan in het menu op Options > Set file associations... > Extensions
Klik nu aan de rechterkant op Images only.
Dan aan de linkerkant op Ok.

IV.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of je volgt deze aanwijzingen nadat je Irfanview hebt geïnstalleerd....:thumb:
 
Het heeft even geduurd voor het antwoord, maar ik ben een stapje verder. Van het één op het andere moment (update?) blijkt free commander op geen enkele manier programma's te accepteren om fotofiles altijd te openen, ook al vink je die mogelijkheid aan. Free commander verwisseld voor total commander (bijna hetzelfde programma) maar JPG foto's openen gaat prima. Ik heb er een groter probleem voor terug gekregen waarvan ikniet kan ontdekken of het een instelling is. Als ik nl muziek wil draaien en meerdere nummers selecteer wordt uitsluitend het laatste nummer gespeeld. Free commander weer geinstaleerd en dir werkt prima, alleen komt nu de vraag of ik wel zoveel nummers wil openen ivm het geheugen
 
Dit kan ook via de Verkenner:
https://www.dummies.com/computers/o...usic-with-windows-media-player-in-windows-10/
Want to hear several files or albums, one after the other? Right-click the first one and choose Play. Right-click the next one and choose Add to Now Playing list. Repeat until you’re done. Windows Media Player queues them all up in the Now Playing list.

Bewaar Total Commander vor de moeilijker zaken, niet voor iets simpels".

Ervan uit gaan de Media Player de muziek kan afspelen.
 
Wincommander, Free commander en Total commander? Die genoemde functies zitten toch allemaal in W10 zelf!

Zoveel nummers wil openen ivm het geheugen? De titel wordt geladen en niet de file. Stukken worden na elkaar geladen en afgespeeld.
 
Methode 3 nu gedaan en het verschil is dat icoontjes welke bij het programma horen in free commander nu naar irfanview leiden. Daar blijft het bij want het opend nog steeds niet rechtstreeks. Nog altijd komt het vragenformulier of je dat prog altijd wilt gebruiken om zich daar verder niks van aan te trekken.
Senseo, ik vond dat ook een merkwaardige vraag of het de bedoeling is om het te openen. Hij opend ook niet in 1 x maar nummer voor nummer, zoals altijd. Overigens is het maar 1 CD welke geopend wordt. Het gebruikte muziekprog heeft er geen invloed op. Normaal gebruik ik windows media player maar om te testen af en toe wat anders zonder verschil.
 
Allemaal leuk en aardig. Dit is wat jij schrijft:
Ik had de nodige problemen met win 10 en heb het opnieuw geinstaleerd. Er zijn een paar andere probleempjes voor terug gekomen.
In de loop van de topic wordt mij duidelijk dat er conflicten zijn tussen Windows en jouw gebruikte tools. Lijkt mij als je Windows Verkenner passeert-overruled dat je dan binnen het geactiveerde programma zaken moet instellen. Kijk dan daar nog eens onder Instellingen, voorkeuren e.d.

Lees bij FreeCommander met een ingewikkelde uitleg, dat die een 32-bits versie is. Mogelijk heb jij een 64-bits W10 en ligt daar een oorzaak van conflicten. Dat weten de deskundigen op dit forum misschien wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal nog eens goed kijken wat er allemaal mis is want ik geloof je opmerking direct.

Ik zie in een helpfile van free commander dat het 32 bits is. Is win 10 64 bit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier staat wat informatie.

Ik weet daar onvoldoende van. 32-bits zou normaal moeten werken, maar ik vond die toelichting op de site van FreeCommander nogal dubieus. Lijkt mij dat die tools Wincommander, FreeCommander en Total Commander niet goed reageren.
Probeer zaken uit te voeren in Windows Verkenner van W10.
 
Laatst bewerkt:
Heb fotos in de verkenner geopend en dat gaat goed. Ook muziek afspelen is tot nu toe zoals het hoort. Ik kan misschien beter free commander en dat soort slechts gebruiken voor handelingen die ongeschikt zijn voor de verkenner?
 
Lijkt me een prima idee....
Ik gebruik ze ook maar niet voor alles.
Voorlopig vind ik zelf de Multi Commander de prettigste, veel van de oude Total Commander maar met de nieuwe Windows-features.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan