ISO branden in Windows 10 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvene

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Berichten
89
Hoi,

Het zou standaard moeten werken, met je rechtermuis knop op het iso besstand gaan staan en dan zou er een venster komen waarmee je de ISO kan branden. Bij mij werkt het echter niet.
Wie weet raad.

Groet,
Johan
 
Ik gebruik daarvoor ImgBurn,
Gratis en op de standaard-instellingen werkt dat perfect, het weet voor bijna alle soorten schijfjes ( cd, dvd, BR, DL etc ) de juiste parameters.
Het is alleen raadzaam om de brandsnelheid te beperken tot max. 4x of 8x, afhankelijk van wat je brand ( DualLayers hou ik altijd op max. 4x ).
De lage snelheid beperkt nl. het aantal schrijf- ( en dus ook lees- )fouten.
 
Laatst bewerkt:
Klik op een ISO bestand en vervolgens in het menu van de Verkenner op Delen.
Daar kan je kiezen voor: Op schijf branden

ISObranden.JPG
 
Bedankt, maar dit gaat bij mij niet werken. Het zou sowieso standaard moeten kunnen dus een extern programma installeren wil ik sowieso niet. De bedoeling is dat de ISO die ik ga branden op een DVD of USB bootable is.
 
Allemaal goed bedoeld maar het moet toch ook gewoon standaard werken. Meen me te herinneren dat ik het vroeger wel gewoon voor elkaar kreeg. Mogelijk heeft dat t&%fus Windows weer met een of andere update de boel verstoord.
Zo klaar met dat Windows, ben me al in het verdiepen in Linux/Zorin.
 
Dus #3 heb je niet gezien?
 
Bericht nummer 3 in dit draadje.
 
Er zijn alternatieven genoeg hierboven aangegeven.
Is uw computer baas over u, of bent u baas over uw computer.
 
Ik schreef al dat dat niet werkt bij mij.

Zal aan mij liggen maar dat zie ik nergens staan.
Dan heb je vast een andere editie van Windows dan ik.
 
Ik zal wel in de war zijn, meen me toch echt te herinneren dat ik voorheen een gedownload ISO bestand eenvoudig op een DVD kon branden en dat de schijf dan ook direct bootable was..........
Zoals Ed het nu aangeeft kan ik wel de ISO branden maar dan zie ik niet de mappenstructuur na het branden als zijnde direct een bootable schijfje.

Nogmaals, ik zal dus wel in de war zijn?
 
Weet je zeker dat het een bootable ISO is?
 
En daar spreken ze ook over externe programma's voor het branden van een ISO.
Keuze genoeg dus i.c.m. wat hier boven al aan programma's is genoemd, als die van Windows niet doet wat je verwacht.

Lees ook dit eens:
https://windowsreport.com/burn-iso-files-windows-10/
 
Laatst bewerkt:
Laatste berichtje van Ed zou het dus gewoon moeten werken in Windows10 en daarom baal ik ervan dat ik een of ander third party programma moet installeren..............
Maar OK, als het niet anders kan dan doe ik het wel met Rufus. Dat heb ik al, had ik nodig voor Zorin15 een distro onder Ubuntu want ik ben helemaal klaar met dat verrotte k*t Windhoos. Inmiddels heb ik dat geïnstalleerd op mijn andere PC en wat ik tot nog toe heb gezien bevalt me dat meer dan goed!

Iedere keer is er wat met die galbakken van Microsoft, ze maken het je zo moeilijk mogelijk om maar anders te doen dan dat zij willen. Alles moet maar in de Cloud, word er beroerd van. En probeer maar niet om thuis een netwerkje te maken van al je PC's......Man man.................Na elke update kun je weer het wiel uitvinden.

@Daniel162 : beetje lezen is een kunst, nietwaar? Ik schreef eerder https://www.ultimatebootcd.com/download.html Is een soort van "gereedschapstool" voor problemen met je PC. Die heb je wel nodig met dat vreselijke Windows10.
Was er nog maar XP, ook Windows7 viel nog mee maar nu met elke nieuwe update van Windows10 kom je erachter dat bepaalde software niet meer werkt en word je gedwongen om je hardware te vernieuwen.

Zo, dat waren weer wat frustraties.
 
. De bedoeling is dat de ISO die ik ga branden op een DVD of USB bootable is.
Dat eerste zou moeten kunnen.
https://superuser.com/questions/955129/built-in-disc-burning-software-in-windows-10
Dat 2e kon al nooit.... daar heb je iets als Rufus nodig.
Er is een portable versie van Rufus, spaar je energie hiervoor.

Als je iets anders geïnstalleerd hebt kan het zijn dat er wat ontbreekt in het menu/niet werkt:
f you have a program like VCD associated with ISO files the options above will not show up.

Supplementary trick: to restore the tab showing up in the ribbon, you do not need to un-install anything: just reassociate .ISO with Explorer (right-click on any .ISO, Open with... submenu, select File Explorer and check the Always use... box; you can do the same thing with the Associate control panel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan