Krijg VPN niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo,

Ik loop al tijden tegen het probleem aan dat ik mijn VPN niet werkend krijg, maar ik zie zo de oplossing niet 123. Misschien kan iemand mij verder helpen?

Gegevens vooraf:
Laptop waarmee ik de verbinding wil bewerkstelligen: Asus Laptop, Windows 10
Ik maak gebruik van Synology NAS DS218+
Ik heb een Ziggo modem die in bridge Mode staat.
Aan de Ziggo modem is een router gekoppeld: TP-Link Archer C5400


Wat heb ik gedaan:
In mijn router (C5400) heb ik de Open VPN server ingeschakeld (zie ook schermafbeelding). Helaas ondersteunt mijn router nameluijk niet de L2TP/IPsec.
Serverpoort 1194 is ook opengezet bij Portforwarding.

Op mijn NAS heb ik bij de VPN instellingen ook de Open VPN server aangezet.

Wanneer ik dan op mijn laptop de verbinding wil leggen (uiteraard zorg ik ervoor dat ik niet op hetzelfde netwerk zit), voer ik eerst mijn externe IP-adres in en vervolgens de overige gegevens. Wanneer ik dan verbinding wil maken, krijg ik een foutmelding. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

BVD
 

Bijlagen

  • Schermafbeeldingen instellingen Open VPN.docx
    178,2 KB · Weergaven: 30
Hallo, dank voor je reactie. Ik heb het stuk goed doorgelezen, maar snap het nog niet helemaal: zowel op mijn NAS/VPN server zie ik de mogelijkheid om een configuratie bestand te exporteren,maar op mijn router ook. Ik zie nergens de mogelijkheid om dat configuratiebestand te importeren.
Of is het de bedoeling dat ik dat configuratiebestandje met een ander programma open?Export1.JPGExport2.JPG
 
Op je laptop moet je wel de OpenVPN client voor Windows installeren.
Daar lees ik niks over (wat niet alles zegt...).
Hoe had jij dan gedacht om verbinding te maken, ben erg benieuwd naar jouw uitleg.
 
Dat wist ik dus ook niet. Vandaar de vraag.
Ik heb mijn VPN verbinding in het verleden altijd met ingebouwde VPN instellingen in Windows ingesteld, maar dan werkte ik met L2TP verbinding met vooraf opgegeven sleutel.
Ik heb nog nooit met een certificaat gewerkt om een VPN verbinding te bewerkstelligen. Vandaar ook de vraag.

Maar nog even voor de goede orde:
Heb ik nu het certificaat nodig van de TP-Link Router of van de VPN server op mijn NAS, aangezien ik op beide het certificaat kan exporteren?
 
Er kan er maar een de server zijn.. (met mijn kennis...) en die moet ook het ovpn bestand maken en die kun je opslaan en importeren op de laptop.
Je werkt nu toch met OpenVPN dus vergeet L2TP ...
Dat kun je vergelijken met autorijden en fietsen.... je kunt maar 1 ding tegelijk...

Als ik wat nieuws probeer te leren zoek ik het verschil tussen zoiets op via Google, er is heel vaak iemand die daar iets verstandigs over geschreven.... erg... dan heeft het ook niet voor niets gedaan...:cool:
 
Je wilt niet weten hoeveel ik al gegoogled heb....
De enige reden dat ik het overigens over die L2TP had was om aan te geven dat ik het voorheen altijd op deze manier deed. Heb nog nooit met certificaten gewerkt.
Maar heb beide nu geprobeerd: 1. met de export instellingen van de router en 2. met de export instellingen van de NAS én de onderstaande instructies opgevolgd (externe IP-adres ingevuld, en # weggehaald in het certificaat bestandje:

To set up an OpenVPN client on Windows:

1. Install OpenVPN client on Windows
*An OpenVPN client on Windows is called OpenVPN GUI.
*Download it from http://openvpn.net/index.php/open-source/downloads.html and install the client.
*The default installation directory is C:\ProgramFiles\OpenVPN.

2. Run OpenVPN GUI as administrator.

3. Edit VPNConfig.ovpn and replace YOUR_SERVER_IP with public IP of your DiskStation.
*If your DiskStation is behind a router, replace YOUR_SERVER_IP with the router's IP.
*Remove # before "redirect-gateway def1" to route all client traffic (including web-traffic) through this VPN Server.

4. Put VPNConfig.ovpn into the config subdirectory under OpenVPN directory
(ie. C:\Program Files\OpenVPN\config\).

Maar helaas nog steeds zonder resultaat. Zal nog steeds wel iets niet goed doen, maar zie niet wat.
Uiteraard heb ik ook ervoor gezorgd dat ik niet via mijn WIFI netwerk probeer in te loggen, maar via een externe verbinding.
 
Heb geen ervaring om het met de router achter een modem/router te doen. Maar jouw modem/router staat in bridge mode, dus naar de router erachter hoef je dan geen port forwarding erheen te doen?
Bij de NAS moet je zeker portwording in jouw router doen.
Heb je wel getest of je poort open staat?
https://www.grc.com/default.htm
Neem hier de Shields Up optie en ga verder zodat je terecht komt bij de pagina waar de poorten getest kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan