Samsung browser spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenradus

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
7
Beste mensen van Helpmij,

Ik heb nog steeds een vrij prima werkende Samsung Galaxy S6 en ik 2 weken geleden weer eens een factory reset gedaan. Dat doe ik vrij regelmatig om mijn telefoon zoveel mogelijk vrij te houden van rommel, opslagruimte besparen, batterijverbruik verminderen, te back-uppen etc. etc.

Maar na al mijn veelgebruikte apps weer te hebben geïnstalleerd heb ik echter ineens een probleem met de voorgeïnstalleerde app Samsung browser, ik krijg verspreid over de dag steeds meldingen/pop-ups via deze app, ongeveer 3x per dag. Deze melding verwijst je dan door naar 1 bepaalde website nl. iets met powerednews.info. Ik heb al gekeken bij Instellingen van deze app en de pop-up blocker is gewoon actief. Ook andere pop-up blocker apps die je voor deze app kan installeren werken niet.

Als je kijkt op de site van powerednews.info is er een knop te vinden met 'Unsubscribe to this newsletter', een stuk of 30 keer daarop geklikt, ik krijg dan wel de mededeling te zijn uitgeschreven, maar vervolgens blijk ik de meldingen gewoon weer te krijgen.

Ik heb ook al geprobeerd om deze app geforceerd te stoppen, updates verwijderen en/of uit te schakelen. Maar omdat het een standaard applicatie van Samsung betreft word deze met de eerstvolgende ronde applicaties updaten via de wifi gewoon weer ge-update/geinstalleerd en komen de meldingen weer.

Ik heb hier bovendien op internet niets over kunnen vinden nog en nu ben ik benieuwd of er hier misschien iemand nog een suggestie heeft want ik sta nu een beetje voor een raadsel.

Mocht je na het lezen hiervan hetzelfde probleem hebben/hebben gehad, dan bij je reactie graag ook de oplossing erbij vermelden.

Met vriendelijke groeten,
Koen

Hieronder enkele screenshots:

Screenshot_20190811-190918.png
Screenshot_20190813-201703.png
Screenshot_20190815-173828.png
 
In playstore kan je aangeven deze app niet meer te updaten.
Druk daarvoor als je die app voor je hebt in playstore op de de 3 puntjes.
Daar kan je de auto update voor deze app uitschakelen.

Ik gebruik deze app ook niet, en uitgeschakelt om ruimte te besparen.
Werdt er ook gestoord van dat deze app toch weer constant geupdate werdt en weer actief.
Had overigens geen niet het probleem die jij nu ervaart.
 
Laatst bewerkt:
Beste route99,

Bedankt voor je reactie. Dit gaat over het extra schermpje 'Briefing' van Samsung, als je helemaal naar links swiped, maar deze toepassing is één van de eerste dingen die ik uitschakel op mn telefoon. Deze toepassing staat echter los van de samsung internet browser app, voor zover ik weet althans.
 
Beste jackal,

Bedankt voor je reactie. Ik heb deze instelling kunnen vinden en heb dit nu gedaan. Hopelijk zou dit het moeten oplossen.

Groeten,
Koenradus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan