Aantal bezoekers website meten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat dat werken want mijn site is niet in php maar asp.net
 
Laatst bewerkt:
Nu wél een adekwaad antwoord van de provider:
"Is het niet beter om er een betaald certificaat op te zetten? Deze werkt namelijk altijd en heb je verder ook geen omkijken na.
De kosten zijn € 19,95 per jaar + eenmalig € 25,00. Wij stellen dan alles compleet werkend voor je in."
Ik moet eens over die kosten nadenken want mijn site is liefdewerk oud papier dus de kosten komen uit mijn privé budget. Als ik nu zou weten dat ik vele bezoekers zou trekken zou ik gemakkelijker die keuze maken maar voor 1000 hits per maand?
 
Ik heb geen ervaring met ASP. Maar ik neem aan dat je hostingpakket ook PHP ondersteunt? Dan zet je dat script in index.php. Het staat verder los van de werking van je site in ASP.

Of je moet een equivalent hiervan zoeken voor ASP.

Als ik jou was zou ik aan je hosting vragen of ze een geautomatiseerd proces hebben die je certificaten van Lets Encrypt verlengt. Een duur certificaat is normaal niet nodig, tenzij je garanties wilt hebben, en betrouwbaarder over wilt komen dat je een gevalideerd certificaat hebt, wat wel prettig is voor een bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik straks uit proberen.

en van mijn provider:
"Het is niet ons script wat het tegen houd, want deze werkt gewoon.
Lets Encrypt doet een check op jouw website zelf en je website houd de controle tegen. Hierop gaat het namelijk fout."
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit best onzin. Het enige wat er gecontroleerd wordt is dat er A-Record in de DNS bestaat. Als deze niet bestaat, zou je site niet eens werken, althans niet voor IPv4 wat al 95% van het internet is.

Je kan je hosting ook vragen wat er blokkeert. Scriptmatig kan dit nooit iets zijn.

Maar als ik de reacties zo hoor, denk ik dat je beter je spullen kan pakken en er beter aan doet om te verhuizen.
https://www.google.com/search?q=asp+hosting&oq=asp+hosting
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit best onzin
Ik ook bij het verhaal #44, ze spelen de bal terug zonder iets te doen.

Is het niet beter om er een betaald certificaat op te zetten? Deze werkt namelijk altijd...
Hmm, LetsEncrypt werkt bij andere providers goed. Heb je geprobeerd het met optie "www." opnieuw in te stellen? Als die optie er niet is zal het script in web.config nooit gaan werken. Het werkt nu waarschijnlijk wel als je de hele website zonder www. laat werken.

Het is niet ons script wat het tegen houd
Hebben ze aangegeven waar je het moet zoeken?

Zet het mapje in deze zip eens op je website en browse dan naar het mapje, beginnend met https://www.
Het is een clean bestand die wat instellingen laat zien. Werkt dit, of niet?
 

Bijlagen

  • check.zip
    964 bytes · Weergaven: 24
Heb je geprobeerd het met optie "www." opnieuw in te stellen?
Nee. Ik zie als domein alleen relatie-voeding-gedrag.nl/ en kan dus niet kiezen om www te nemen zoals jij ergens (#35) aan gaf. Althans zie ik die optie nergens
Zie ook #18

https://www.relatie-voeding-gedrag.nl/check/index.php werkt niet

http://www.relatie-voeding-gedrag.nl/check/index.php wel
PHP version = 5.6.0
PHP API = cgi-fcgi
safe_mode = OFF
max_execution_time = 300
upload_max_filesize = 2M
post_max_size = 8M
upload_tmp_dir = C:\Windows\temp
register_globals = OFF
sendmail_from =
sendmail_path =
session support = ON
MySQL support = ON
XML support = ON
GD support = ON
ZLIB support = ON
OpenSSL support = ON
CURL support = ON
FTP support = ON
PHP disable_functions =
 
Laatst bewerkt:
De provider geeft aan dat de website van een betaald certificaat moet worden voorzien. Als ik dat optel bij de kosten die je eerder noemde dan zou ik zeker verhuizen want voor dat bedrag is een goede provider te vinden. Als je bij deze provider wilt blijven vanwege asp.net (dat is je voorkeur begrijp ik) dan kan je de website het beste laten zoals die nu is. De belangrijkste redenen die je eerder gaf: je wilt niet de html van de pagina's veranderen en je wilt voor het opzetten van css voor smartphone liever geen kosten maken ("site is liefdewerk oud papier"). Het kan zijn dat je er inmiddels anders over denkt :)

check/index.php
php 5.6 verscheen in jan. 2016. We zitten inmiddels bij versie 7.3. Ze bieden php aan maar onderhouden het niet? Dan is de vraag, is er wel onderhoud aan asp.net?

Het zijn lastige keuzes. Wat te doen :confused:
 
Mijn buiten bereik geraakte it'er had duidelijke redenen waarom hij asp.net verkoos boven php. Het zou onder meer met beveiliging te maken kunnen hebben maar ben er niet zeker van.
 
PHP is opsichzelf zeker niet onveilig, maar je moet zelf in je code wel op kwetsbaarheden en veiligheidslekken letten. Bij ASP.net geldt dit ongetwijfeld ook.
 
Wat betreft kosten: Het moet wel redelijk blijven. Ik moet bovendien kiezen of ik iets privé besteed of aan de site. Geld kun je immers maar één keer uitgeven.
Ik heb relatief weinig bezoekers en weinig feedback en weet dus ook niet hoe e.e.a. gewaardeerd wordt. Daarom ook mijn startvraag over het juiste aantal bezoekers. Een duidelijk toename van het aantal bezoekers zou me zeker plezieren. Ik heb er immers erg veel tijd in gestopt.

Ik zou ook best wel een opgefriste site willen.
Inhoudelijk kan de site ook onderhoud gebruiken. Ik heb de dode links wel lang bijgehouden maar het laatste jaar is dat er bij ingeschoten, dus ook daar moet ik zaken aanpassen. Omdat ik geen gedoe wil over auteursrechten heb ik flink wat plaatjes verwijderd. Dat komt de aantrekkelijkheid van de site ook niet te goede.
 
Mijn buiten bereik geraakte it'er had duidelijke redenen waarom hij asp.net verkoos boven php
Lijkt mij duidelijk :D Een asp.net programmeur wil met asp.net werken en een php programmeur met php.

Misschien een frisse start met meer support?
 
Lijkt mij duidelijk Een asp.net programmeur wil met asp.net werken en een php programmeur met php.
Dat ook natuurlijk

Nu ik geen asp.net support meer heb voel ik me ook een beetje ongelukkig met asp. Hoewel ik nog wel alle trucjes ken om mijn site in asp te onderhouden vind ik het wel erg complex. Als ik een keer een echte crash krijg weet ik niet of ik weer alles aan de praat krijg.
Ik overzie echter nog onvoldoende alle consequenties van een overstap in termen van mijn software en hoeveelheid/complexheid van te verrichten werk.
 
Hoe groot is je site, en wat voor site is het?
Eentje met voornamelijk statische pagina's of zit er een dynamische structuur achter, zoals webwinkel of vergelijkingssite?

Voor PHP bestaan er een hoop open-source scripts waar naar je over zou kunnen stappen. Dan zit je mogelijk eigenlijk nog alleen met het overzetten van de database of het aanpassen ervan.
Een van de bekendere CMS-systemen is WordPress. Ik heb in de afgelopen jaren een hoop custom-geschreven sites naar Wordpress zien overgaan.
 
Dit is mijn site: http://www.relatie-voeding-gedrag.nl/
Eigenlijk rechttoe rechtaan. Geen databases of andere complexe zaken.
Voor website begrippen slechts een kleine site lijkt me.
Ik had wel wensen over de opbouw. Die is nu precies zoals ik doe wilde. Binnen Wordpress vond ik toen niet die mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dynamische pagina's met asp.net in de pagina's. Er is geen database en er is geen beheer software (CMS ofzo). Zoals ik eerder heb begrepen wijzig je de include bestanden waarin de tekst en foto's staan van de pagina's. Klopt dit een beetje?

Je hebt 2 mogelijkheden: Een CMS gebruiken -of- de manier zoals je nu gewend bent gebruiken. Je hoeft geen cursus php te volgen hoor. Als je de template laat maken dan zie je dit nauwelijks, jouw aandeel bestaat dan uit de tekst en foto's. In beide gevallen kan je zelf de vormgeving bepalen en is support geen probleem.

Als dit mijn website zou zijn dan zou ik 1) vormgeving zoeken of zelf maken. 2) website template maken of laten maken 3) teksten en foto's overzetten naar de nieuwe website 4) en dan de domeinnaam verhuizen zodat je de nieuwe website direct kan uploaden bij de nieuwe provider.

Email bij je huidige provider forward j al begreep ik dus daar is niets te verhuizen. Database(s) zijn er ook niet. Het is een makkelijk website en het aantal pagina's valt mee. Het gaat erom dat de nieuwe website helemaal klaar is voordat je de verhuizing laat regelen door de nieuwe provider.
 
Je hebt dynamische pagina's met asp.net in de pagina's. Er is geen database en er is geen beheer software (CMS ofzo).
Klopt ja

Zoals ik eerder heb begrepen wijzig je de include bestanden waarin de tekst en foto's staan van de pagina's. Klopt dit een beetje?
Ik open de pagina in Microsoft Visual Studio, pas ze aan of voeg een pagina toe, gebruik het publish commando en upload de pagina's.
Soms gebruik ik eerst het debug programma om op de lokale server te testen.

Je hebt 2 mogelijkheden: Een CMS gebruiken -of- de manier zoals je nu gewend bent gebruiken. Je hoeft geen cursus php te volgen hoor. Als je de template laat maken dan zie je dit nauwelijks, jouw aandeel bestaat dan uit de tekst en foto's. In beide gevallen kan je zelf de vormgeving bepalen en is support geen probleem.
Op dit moment ga ik nog even door zoals ik gewend ben. Ik wil niet te veel nieuwe zaken moeten leren. Kost me te veel energie.

Als dit mijn website zou zijn dan zou ik 1) vormgeving zoeken of zelf maken. 2) website template maken of laten maken 3) teksten en foto's overzetten naar de nieuwe website 4) en dan de domeinnaam verhuizen zodat je de nieuwe website direct kan uploaden bij de nieuwe provider.
Voor een routinier stelt dat niets voor ja. Maar voor mij is het zeker weken werk. 1) ben dik tevreden over de huidige layout 2) ik wil niet afhankelijk zijn. 3) zou ik wel kunnen (leren) 4) zou ook wel lukken.

Eigenlijk denk ik dat ik die SSL gerust kan laten varen. Weliswaar scoor ik dan minder op een van de vele (>200) aspecten waarop Google rankt, maar bij mij is de concurrentie natuurlijk veel minder heftig dan de 10 schoenensites die allemaal op de eerste plaats willen.
Als ik op “voeding, gedrag” zoek staat mijn site op de tweede plaats. Zoek ik op “hyperactiviteit” dan sta ik op plaats 8.
De meeste klikken kreeg ik deze maand op “lactose intolerantie baby”. Dan komt mijn site op plaats 6.
Ik wil echter wel een betere responsiveness. Als dat met css kan worden gerealiseerd lijkt me dat een mooi compromis voor mij.
Ik heb al gezien dat mijn css voor verbetering vatbaar is.
Dit kan ik immers niet negeren:
5d683e8b38490-Visiters.jpg

Al voorziet "bron" wel problemen:
Een ander dingetje zijn de vele tabellen. Juist tabellen zijn lastige dingen om goed responsive te laten werken. In de bijgevoegde css is dit wat geoptimaliseerd maar een perfecte responsive tabel zal het in sommige gevallen niet worden.
Mss wordt het niet perfect, maar het zal zeker beter kunnen dan het nu is.
 
Ik wil echter wel een betere responsiveness. Als dat met css kan worden gerealiseerd lijkt me dat een mooi compromis voor mij.
Dat is te doen, heb ik in een eerder bericht laten zien. Het kan echter alleen als in de "master" template helemaal bovenaan alles tot </head> wordt vervangen en helemaal onderaan de <script>'s worden vervangen. Als een <script> nodig is wordt die logisch weer teruggezet.

Mss wordt het niet perfect, maar het zal zeker beter kunnen dan het nu is.
Yep, als de website responsive is zijn de bezoekers en Google blij.
 
Laatst bewerkt:
als in de "master" template helemaal bovenaan alles tot </head> wordt vervangen en helemaal onderaan de <script>'s worden vervangen
En hoe pak ik dat aan, want helemaal zelfstandig gaat dat niet lukken denk ik. Op zijn minst heb ik een goed voorbeeld nodig. Zeker voor die </head>. In de voorbeelden die ik zie zitten zo veel andere zaken dat ik de weg kwijt zal raken. Javascripts heb ik helemaal geen ervaring mee.
(Het zal me niet verbazen als ik nog onverwachte problemen tegen kom. Software blijft immers software:confused:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan