meerdere regels wegschrijven naar database table

Status
Niet open voor verdere reacties.

Interface

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
156
Ik vroeg mij af of het mogelijk is als ik lokaal een adoDB recordset aanmaak (in mijn code) deze direct weg te schrijven naar de database.

Het wegschrijven naar een database table is mij altijd wel gelukt, maar dan doe ik het met een for...loop en voer ik regel per regel deze in de tabel. Nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om de complete recordset in 1 keer toe te voegen. Dit zou namelijk makkelijker zijn dan 500 regels los van elkaar toe te voegen. Het mooiste zou zijn als ik die 500 als 1 blok zou kunnen wegschrijven naar mijn table.

Andersom ontvang ik namelijk ook een 'blok' van gegevens, in het geval ik een SELECT statement opvraag en er meerdere records in het resultaat zitten.
 
verhelderend

Ik denk dat het niet mogelijk is inderdaad.

Staan wel wat work around threats. Laatste antwoord is wel de snelste uitleg om te begrijpen, er is geen .SetRows met als tegenhanger (die je wel hebt) .GetRows. Jammer!

De workarround met een command in je SQL [SQL]SELECT * INTO tbSomeTable FROM OPENROWSET()[/SQL] zou dus misschien kunnen. Ik heb deze functie weleens gebruikt om een excel sheet te kunnen importeren als tijdelijk tabel in mijn SQLserver. Ik zal eens testen of dat mogelijk is met een ADO Recordset etc.

Thanks voor de link!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan